SON DAKİKA
hava
Google News

Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) yıllık %11,39, aylık %1,36 arttı

Son Güncelleme :

03 Haziran 2020 - 17:16

/ 491 views kez okundu.
reklam
Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) yıllık %11,39, aylık %1,36 arttı
reklam

Türkiye İstatistik Kurumu Erzurum Bölge Müdürlüğünden alınan bilgilere göre
Tüketici Fiyat Endeksi, Mayıs 2020

Tüketici fiyat endeksi (TÜFE) yıllık %11,39, aylık %1,36 arttı
TÜFE’de TÜFE’de (2003=100) 2020 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre %1,36, bir önceki yılın Aralık ayına göre %4,57, bir önceki yılın aynı ayına göre %11,39 ve on iki aylık ortalamalara göre %12,10 artış gerçekleşti.
Erzurum, Erzincan ve Bayburt (TRA1) Bölgesi’ndeki bir önceki aya göre artış, Türkiye oranının üstünde;
TÜİK Erzurum Bölge Müdürlüğünden alınan bilgilere göre; TRA1 (Erzurum, Erzincan ve Bayburt) istatistik bölgesinde TÜFE Mayıs ayında bir önceki aya göre %1,43 artarken, bir önceki yılın aralık ayına göre %4,93, bir önceki yılın aynı ayına göre %12,38, on iki aylık ortalamalara göre %13,63 artış gerçekleşti.
Erzurum, Erzincan ve Bayburt (TRA1) Bölgesi’nde Bir önceki yılın aynı ayına göre değişim oranı;

Erzurum, Erzincan ve Bayburt (TRA1) bölgemizde Havuç zam şampiyonu
TÜİK Erzurum Bölge Müdürlüğü verilerine göre Erzurum, Erzincan ve Bayburt’un içerisinde yer aldığı TRA1 istatistik bölgesinin Mayıs ayında en çok zamlanan ve en çok ucuzlayan ürünleri açıklandı. Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Mayıs ayında %34,84 artış oranıyla Havuç zam şampiyonu olurken, bunu %22,73 oranıyla Etek, %20,70 oranıyla Elma, %11,71 oranıyla İç Çamaşırı (Erkek için), %10,36 artış ile Elbise (Çocuk için) takip etti.

Erzurum, Erzincan ve Bayburt (TRA1) bölgemizde en çok Sivri Biber ucuzladı
TÜİK Erzurum Bölge Müdürlüğünden alınan bilgilere göre; Erzurum, Erzincan ve Bayburt (TRA1) bölgesinde Mayıs ayında fiyatı düşen ürünlerin başında Sivri Biber geldi. Mayıs ayında Sivri Biber %54,28 oranında düşerken, bu ürünü %37,94’lük düşüş ile Taze Fasulye izledi. Mayıs ayında fiyatı en çok düşen diğer ürünler arasında %34,65 ile Kuru Soğan, %29,85 ile Sarımsak, %4,18 ile Bulaşık İçin Temizlik ve Bakım Ürünleri yer aldı.

Türkiye verilerine göre;
Yıllık en düşük artış %2,98 ile haberleşme grubunda gerçekleşti

Bir önceki yılın aynı ayına göre artışın düşük olduğu diğer ana gruplar sırasıyla, %3,74 ile eğlence ve kültür, %6,69 ile ulaştırma ve %7,68 ile giyim ve ayakkabı oldu. Buna karşılık, bir önceki yılın aynı ayına göre artışın yüksek olduğu ana gruplar ise sırasıyla, %21,41 ile alkollü içecekler ve tütün, %20,86 ile çeşitli mal ve hizmetler ve %14,45 ile konut oldu.

TÜFE ana harcama gruplarına göre yıllık değişim oranları (%), Mayıs 2020

Aylık en düşük artış %0,16 ile lokanta ve oteller grubunda oldu

Ana harcama grupları itibarıyla 2020 yılı Mayıs ayında azalış gösteren ana grup olmadı. En az artış gösteren gruplar ise %0,16 ile lokanta ve oteller, %0,22 ile sağlık ve %0,24 ile gıda ve alkolsüz içecekler oldu. Buna karşılık, ana harcama grupları itibarıyla 2020 yılı Mayıs ayında artışın yüksek olduğu gruplar ise sırasıyla, %6,85 ile giyim ve ayakkabı, %3,30 ile ulaştırma ve %1,92 ile çeşitli mal ve hizmetler oldu.
TÜFE ana harcama gruplarına göre aylık değişim oranları (%), Mayıs 2020

Mayıs 2020’de, endekste kapsanan 418 maddeden, 66 maddenin ortalama fiyatında düşüş gerçekleşirken, 70 maddenin ortalama fiyatında değişim olmadı. 282 maddenin ortalama fiyatında ise artış gerçekleşti.

Özel kapsamlı TÜFE göstergesi (B) yıllık %11,21, aylık %1,52 arttı

İşlenmemiş gıda ürünleri, enerji, alkollü içkiler ve tütün ile altın hariç TÜFE’de 2020 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre %1,52, bir önceki yılın Aralık ayına göre %3,79, bir önceki yılın aynı ayına göre %11,21 ve on iki aylık ortalamalara göre %11,74 artış gerçekleşti.

HABER: Sebahattin Kaplan

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.