Eğitim Sen Erzincan Şubesi PTT önünde bir araya gelerek birçok ilde gerçekleştirilen Öğretmenlik Meslek Kanunu Tasarısının geri çekilmesi ile ilgili bir basın açıklamasında bulundu. Faks PTT şubesinden TBMM, AKP ve MHP Genel Merkezlerine gönderildi. Ancak yapılan faks gönderiminde dilekçenin AKP Merkezine ulaştırılamadığı belirtildi.
Eğitim Sen Erzincan Şubesi PTT önünde bir araya gelerek birçok ilde gerçekleştirilen Öğretmenlik Meslek Kanunu Tasarısının geri çekilmesi ile ilgili bir basın açıklamasında bulundu. Faks PTT şubesinden TBMM, AKP ve MHP Genel Merkezlerine gönderildi. Ancak yapılan faks gönderiminde dilekçenin AKP Merkezine ulaştırılamadığı belirtildi. PTT Erzincan Şubesi önünde Eğitimsen adına açıklamada bulunan Şube Başkanı Hüseyin Taner şu ifadelere yer verdi; “Türkiye’de Öğretmenlik Meslek Kanunu diye bir tasarı dile getiriliyordu. Bu talep 24 Kasım ile birlikte yükselince TBMM gündemine getirildi ve kanun TBMM alt komisyonundan geçti. Bu tasarının Meclisten geçmesini istemiyoruz. Bu tasarı öğretmenler arasında ayrıştırmaya yol açacak ve iş barışını bozacak mahiyettedir. Bu nedenle tasarı mali ve hukuki açıdan öğretmenlerin daha iyi yerlere gelebileceği bir tasarı olmalıdır. Öğretmenlerin güvenceli çalışabileceği bir Meslek Kanunu istiyoruz. Birazdan içeri geçip TBMM’ne AKP ve MHP Genel Merkezine faksımızı ileteceğiz. Göndereceğimiz faksı sizinle paylaşmak istiyoruz.
Öğretmenlik Meslek Kanunu tasarısında öğretmenlerin nitelikleri ve seçimi başta olmak üzere oluşturulan komisyonlar, önerilen eğitim sertifika programları pek çok belirsizlik taşımakta ve bunların belirlenmesi Milli Eğitim Bakanlığı’na bırakılmaktadır. Bu durum anayasaya aykırı olarak yasama yetkisinin yürütmeye devredilmesi anlamına gelmektedir.
Eğitim sisteminin en önemli unsurlarından birisi olan öğretmenlik mesleği gibi önemli bir konunun birkaç kanun maddesi üzerinden büyük ölçüde statü farklılaşması ve maaş artışına indirgenmesi doğru bir uygulama değildir. Ülkemizde bulunan bütün meslek kanunları, kamu özel ayrımı yapmaksızın ilgili mesleğe ilişkin düzenlemeler içerirken, Öğretmenlik Meslek
Kanunun sadece kamuda çalışan öğretmenlere yönelik sınırlı düzenlemeler içermesi büyük bir eksikliktir.
Öğretmenler arasında halen var olan sözleşmeli, kadrolu, ücretli öğretmen ayrımlarına yenilerini ekleyerek eğitim sisteminin rekabetçi ve eleyici yapısına öğretmenler de dâhil edilmek istenmektedir. Yıllardır eğitim sisteminin ve öğrencilerimizin mecbur bırakıldığı sınav merkezli eğitim uygulamasına öğretmenlerin de dâhil edilmesi, aynı işi yapan öğretmenlerin farklı statü ve maaş uygulaması üzerinden bölünmesi ve ayrıştırılması mesleki bir statüye denk düşmemektedir.
Tasarıda aday öğretmenlere yönelik adaylık sınavının kaldırılması ve sınavın işlevinin
Adaylık Değerlendirme Komisyonu’na devredilmesi, atamalarda yoğun olarak gündeme gelen çok sayıda mağduriyetin bir benzerinin bu konuda da ortaya çıkmasına neden olacaktır.
Bir meslek kanunu hazırlanacaksa, ILO-UNESCO ortak belgesi olan “Öğretmenlerin Statüsü Tavsiye Kararı” temel alınmalı, sadece öğretmenlerin değil tüm eğitim emekçilerinin hakları ve taleplerini güvence altına alan bir düzenleme yapılmak üzere eğitim alanında ki tüm çevrelerin görüş ve önerilerinin alınacağı yeni bir süreç başlatılmalıdır.
Eğitim çalışanlarının bilgisi ve önerileri dışında hazırlanan, onların haklarını ve taleplerini içermeyen Öğretmenlik Meslek Kanunu Tasarısının geri çekilmesini talep ediyor ve bu talepler doğrultusunda karar almanızı bekliyoruz.”