SON DAKİKA
hava
Google News

ERZİNCAN MGEAH VATANDAŞIN HİZMETİNDE

Son Güncelleme :

22 Eylül 2022 - 15:41

/ 496 views kez okundu.
reklam
ERZİNCAN MGEAH VATANDAŞIN HİZMETİNDE
reklam

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi ve Araştırma Hastanesinde vatandaşlara daha kaliteli ve güvenli bir hizmet verebilmek amacıyla yapılan yeni düzenlemelere ilişkin Erzincan İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin ve Hastane Başhekimi Doç. Dr. Ufuk Kuyrukluyıldız tarafından bir basın toplantısı düzenlendi.

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi ve Araştırma Hastanesinde vatandaşlara daha kaliteli ve güvenli bir hizmet verebilmek amacıyla yapılan yeni düzenlemelere ilişkin Erzincan İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin ve Hastane Başhekimi Doç. Dr. Ufuk Kuyrukluyıldız tarafından bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda göreve geldikleri günden beri hastane bünyesinde yapılan değişiklikler istatistiki veriler doğrultusunda birer birer aktarıldı. Vatandaşların anlayabileceği yeni düzenlemelerin yapıldığı hastaneye ilişkin ayrıca Acil Serviste yeni açılan 7 yataklı Yoğun Bakım Servisinin de müjdesi verildi.

Erzincan İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin konuyla ilgili yaptığı bilgilendirmesinde şu ifadelere yer verdi; “Erzincan’da sağlıklı bir sağlık hizmeti vermenin gayreti içerisindeyiz. Özellikle pandemi öncesi, pandemi süresindeki rakamlar ve pandemi sonrasında baktığımızda yavaş yavaş 2019 rakamlarına ulaşmaya başladığımızı yılsonu itibarıyla bir aksilik olmazsa 2019 rakamlarını tutturduğumuzu görmüş olacağız. Bu hem poliklinik hizmeti açısından hem ameliyat sayıları açısından hem diğer ameliyatlar sayısı açısından hem de sunmuş olduğumuz sağlık hizmetlerinin çeşitliliği açısından inşallah yılsonuna daha iyi girmiş olacağız.

İl Genelinde Bir Takım İyileştirme Faaliyetleri Yaptık

Bu kapsamda il genelinde bir takım iyileştirme faaliyetleri yaptık. Gerek İlçelerde gerekse de Merkez’de Ufuk hocamızın sayesinde ciddi anlamda bir ilerleme kaydettik. Bu şekilde baktığımızda vatandaşlardan olumlu yönde geri dönüşlerinde olduğunu görüyoruz. Bu da bizi açıkçası motive ediyor. Biz bu anlamda son derece mutluyuz. Gelecek adına da ümitliyiz. Hastanemizde bir takım yenilikler yapacağız. Poliklinik sayısının arttırılması, mesai içi polikliniklerin açılması gibi vatandaşın sağlık hizmetine erişimini kolaylaştırıcı çalışmalarda bulunacağız.

MHRS Dâhilinde 25 Bin MHRS Dışı 50 Bin Hastaya Baktık

Özellikle MHRS noktasında baktığımızda Türkiye noktasında pandemi sonrasında bir sıkıntı olduğunu görüyoruz. Bir önceki sayılara baktığımızda biz 25 bin MHRS hastasına bakmışken 50 bin dışında da MHRS dışı hasta bakmışız. Bu hastalarımızı geri göndermiyoruz. Emek sarf edilmiş, mesafe kat edilmiş, evinde çoluğunu çocuğunu bırakmış gelmiş burada beklemiş insanları mağdur etmeden MHRS’de açtığımız kapasitenin iki katına da biz fazladan bakmışız. Başka bir deyişle baktığımız hastaların 3’te 1’i MHRS, 3’te 2’si MHRS’siz. Olabildiğince vatandaşlarımızın sorunlarını burada aksatmadan mutlaka gerçekleştirdik. Bu şekilde evlerine geri göndermeyi planlıyoruz.

EMGEAH Acil Bölümünde 7 Yataklı Bir Yoğun Bakım Birimi oluşturduk.

Raporda sağlık sunumu noktasında başka planlamalarımız da var. Burada bulunmamızın temel amacı hastanemiz Acil Bölümünde Bir “Yoğun Bakım Servisi” oluşturduk. 7 yataklı bir yoğun bakım birimi oluşturduk. Bu birimimizin avantajları nedir? Zaman zaman hastalar gelir ve hangi bölüme yatacağı belirsizdir. Çıkacak tahlil ve tetkik sonuçlarına göre karar verilinceye kadar vatandaşlar müşahede odalarında veya Acil Servis’te sedyelerde kalıyorlardı. Bunu çok doğru bulmuyoruz. Bu vatandaşlarımızın daha sağlıklı ve daha nitelikli hizmet alması için Acilde 2 basamak 7 yataklı bir yoğun bakımı oluşturduk. Burada hastalarımız çok daha güvenli ve bakımlı bir şekilde tetkik sonuçları çıkana kadar hangi servise ya da hangi yoğun bakıma nakledileceği belli olana kadar buralarda müşahede altında tutulacak ve daha sağlıklı bir şekilde transferini gerçekleştirmiş olacağız. Bu hizmetimizi geçen hafta içerisinde açtık. Zaman zaman 7 yatağımız doluyor. Bu şekilde daha sağlıklı en azından hayatı tehdit etmeyecek ve hayati riskini en aza indirerek çok daha konforlu bir şekilde hastaların bakımının devamını sağlamayı düşünüyoruz.

Yeni Doğan 3. Basamak Birimimizi Açacağız

Bizim Erzincan’da Yeni Doğan 3. Basamak yoğun bakımımız yok. Sağlık Bakanlığımızla görüştük ve onun planlamalarını da yaptık. 2 yeni Çocuk hekimimiz daha başlayacak. Onlar başladığında 3. Basamak Yeni Doğan Yoğun Bakımımızı da açtığımızda çok daha özellikli bebeklerimiz dışında bütün bebeklerimizin bakım ve tedavilerini Erzincan’da gerçekleştirmiş olacağız.

Sevk Eden Değil, Sevk Alan bir Sağlık Camiası Oluşturmak İstiyoruz

Zaman içerisinde farklı planlamalarımız var. Erzincan halkını olabildiğince kendine yeterli hale getirip tüm sağlık hizmetlerini biz burada vermeyi amaçlıyoruz. Sevk eden değil, baktığımızda Gümüşhane’den, Bayburt’tan, Tunceli’den hasta alabilir potansiyelimiz olduğunu da görebiliyoruz. Bunun rakamlarına da baktık. Bizim yıl içerisinde baktığımız hastaların %30’u Erzincan’a kayıtlı olmayan hastalar. Dolayısıyla burada Erzincan sağlık hizmetlerinin gelişleri ve bundan sonraki süreçlerinin gelişeceğinin bir ifadesi. Yapacağımız ek sağlık hizmetleri ve ek sağlık sunumlarıyla birlikte bundan sonra artık sevk eden değil, sevk alan ve çevrede hizmet veren Erzincan Sağlık Camiası oluşturmak istiyoruz.”

Göreve Geldiğimiz Günden Beri 254 Bin Poliklinik Hastaya Baktık

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Ufuk Kuyrukluyıldız ise hastane bünyesinde gerçekleştirilen düzenlemeler hakkında yapılan bilgilendirmelere ilişkin detaylara değindi. ­Başhekim Kuyrukluyıldız konuşmasında şu ifadelere yer verdi; “Yoğun bir yaz dönemi geçirdik. Göreve geldiğimiz Haziran ayından itibaren bugüne kadar yaklaşık 254 bin poliklinik hastası baktık. Bu 254 bin poliklinik hastasının yaklaşık 80 bini randevulu hastaydı. Ama diğer 172 bin hasta randevu almadan hastanemize gelen ve sağlık hizmeti alıp memnuniyetle ayrılan hasta popülasyonunu oluşturuyor. Elbette randevlu sayımızı daha yükseğe çekme hedefimiz var, planlarımız var ama mevcut imkânlarımız, mevcut hekim kaynaklarımızla birlikte hastalarımızın da mağdur olmaması adına randevu alamayan sistemden kaynaklanan süreden ötürü randevu alamayan hastalarımızı da biz mağdur etmeden gönderebilmeyi başardık. Bu hususta tabii ki ben burada çalışan Hekim arkadaşlarıma teşekkür etmek istiyorum. Hakikaten büyük bir özveriyle çalışıyorlar. Yaz dönemiydi. Yıllık izin dönemiydi. Bazı branşlarda sayısal eksikliklerimiz oldu. Ona rağmen 15 gün boyunca icap tutarak, hem acil hizmetlerini aksatmadan hem de poliklinik hizmetlerine devam ederek maksimum gayreti gösterdiler. Ben kendilerine hakikaten iyi niyetleri için teşekkür ediyorum. Takdire şayan bir hekim grubumuz var. Ben onlarla gurur duyuyorum.

Acil servise gelince acil servisteki hasta sayımızda poliklinikten farklı değildir. 3 ay içinde yaklaşık 80 bin hasta baktık. Hastalar aylık yaklaşık 24-25 bin hastaya tekabül ediyor. Bir Temmuz ayı yaşadık. 10 günlük Bayram tatili. Resmi tatil boyunca poliklinik hizmeti alamayan hastalar acil servislerimize yöneltildi. Hastaların ihtiyaçlarını Acil servislerimiz de karşıladık. Totalde 80 bin hasta hakikaten Erzincan nüfusunu göz önüne aldığımızda iyi bir sayı. Müdür beyinde dediği gibi yine hastaların %20’si İl dışından gelen hastalar. Biz sadece kendi halkımıza değil İl dışından gelen hastalara da sağlık hizmeti veriyoruz. Bu da bizim için gurur kaynağı.

Acil Servisle ilgili genel problemleri ele aldık. Serviste hizmet kalitesini arttırmak adına neler yapılabileceğini belirledik. Orada bir yoğun bakım servisinin açılmasını mevcut sağlık hizmetinin kalitesini daha da artıracağı kararını verdik müdür Bey ile. Bunun da organizasyonunu yaparken önce bir fizik tedaviye ihtiyacımız var dedik. Ek binada yeterli fiziksel alanımız vardı. İnsan gücüne ihtiyacımız vardı. Sağ olsunlar acil tıp uzmanları bu konuda bizlere destek verdi. Hekim arkadaşlarımız taşın altına elini soktular. Çünkü ayda 24 bin hasta geliyor. Bu günde yaklaşık 800 hastaya tekabül ediyor. Acilde bu yoğunluk sayılarını çıkarttık. Haziran ayında 15 bin yeşil alan hastası var. 7 bin 200 sarı alan hastası var ve gerçekten kırmızı alana gelen hasta sayısı 10. Yeşil alanı ayrı tutarsak yaklaşık 7 bin 800 hasta sarı alana geliyor. Sarı alan bildiğiniz gibi kritik hastaların olduğu yani iyi tedaviyle toparlayabilecek ama gözden kaçtığı zaman ya da itina edilmediği zaman ya da süre olarak uzadığı zaman maalesef hayatlarını kaybedebilecek hasta popülasyonlarından oluşuyor.

Dolayısıyla bu hedef kitleye yönelik daha yakın takibin olduğu daha yakın monitörizasyonun, solunumsal verilerinin, kalp ritim verilerinin, tansiyon verilerinin, idrar çıkışlarının takip edildiği ve birebir hemşire gözetiminde olan bir yer planladık. Bu da acil servise bir yoğun bakım açmakla mümkün oldu. Hakikaten yaklaşık 10 gündür bu hizmeti veriyoruz. Yoğun bakım acil servislerde hastaların ya tahlil süreçleri uzuyor ya tanı süreçleri uzuyor ya da bir kalabalık ortamda kaos oluyor. Yaklaşık 800 hastanın içinde aciliyeti bulunan hastalarla birer dakika uğraşsa 800 dakikasına mal oluyor. Onun için bizim kritik hasta dediğimiz 24 saat yakından takip edilmesi, erken tedavi başlandığında hayati riskinin azaldığı hasta popülasyonunu şu an biz güvenli bir şekilde yoğun bakımda takip ediyoruz.

Kimler geliyor? Mesela diyelim ki göğüs ağrısıyla gelip propolin takibi yapılabilecek, acil serviste 5-6 saat kalması gereken hastaları biz yoğun bakıma yatırıyoruz. Trafik kazaları geliyor. Trafik kazalarında ilgili görüntülemeler yapılıp esas Primer Klinik yatırana kadar gözden kaçmaması adına biz yine yoğun bakıma alıyoruz. Zaman zaman size de ulaşılmıştır belki geçmişte “Hastamız acilde işte şu kadar saat bekliyor.” diye. Tabii ki yine bekleyen hastalar olabilir ama gerçekte beklememesi gereken hastalar artık yoğun bakımda takip ediliyor.

Hastanemizde 61 tane yoğun bakım yatağımız var. Hastanemizde çok sıkıntı yaşamıyoruz yoğun bakım yatak sayısı bulma anlamında ama velev ki yoğun bakım dolu olduğu zaman bu tür hastalar belki yoğun bakıma ihtiyacı olan başka illere sevk edilmesi gerekiyordu. Bu yoğun bakım sayesinde bize zaman da kazandırıyor. Oradaki yataklar hazır olana kadar boşalana kadar da bizim hastaları yakın takip etme imkanını veriyor.

Romatoloji Bölümü Erzincan’da Sağlık Sektöründe Bir İlk

Önümüzdeki süreçte de bir takım hedeflerimiz, planlamalarımız var. İyi bir ekip oluşturduk. Ben tekrar müdür beye teşekkür ediyorum. Her türlü isteğimizi kendisine iletiyoruz ve bu istekler doğrultusunda kendisi gerekli talepleri oluşturuyor. Bir çocuk psikiyatristine ihtiyacımız vardı. Sağ olsun Bakanlıkla yapılan görüşmeler neticesinde geldi burada şu anda iki tane çocuk psikiyatristimiz var. Onun dışında iki tane çocuk doktoru talebimiz oldu. O da 15-20 gün içinde gelip başlayacak. Yine Romatoloji uzmanımız başlayacak ki bu Erzincan şehrinin sağlık sektöründe ki bir ilkidir. Bugüne kadar burada görevli romatoloji uzmanı olmadı. Ekim ayında hekimimiz göreve başlamış olacak. Romatoloji anlamında bizim sevk sayımızda azalmış olacak.

Yine bir takım planlamalarımız var. Çocuk Yoğun Bakım, Yeni Doğan Yoğun Bakım. Bunlar fiziksel alanla birlikte insan kaynağına da ihtiyaç duyuyor. Şu an Yeni Doğan Yoğun Bakım Uzmanımızla da görüşmelerini sürüyor. Üniversite üzerinden tıp fakültesine alabilir miyiz bununla ilgili kendisiyle görüşüyoruz.

Hastane Bünyesinde Çevre Düzenlemeleri Yaptık

Sadece sağlık ve hekim alanında değil hekim dışı sağlık personelimizde şu an özveri ile çalışıyor. Sürekli kendi alanları ile ilgili işte temizliktir, güvenliktir, diğer çevre düzenlemeleriyle ilgili yine bir takım değişiklikler de yaptık. Fark etmişsinizdir. Öncelikle hastanenin iki bloğu var. Bu blokların tanımlamalarını yaptık. A blok, Ek bina, Yeni bina blok olarak tanımlandı. Bu önemli. Çünkü iki tarafta da poliklinik hizmeti olunca hastaları yönlendirirken zorluk yaşanıyordu. Yine yönlendirmeli levhalarımızı değiştirdik. Başhekimliğimizin önündeki yolda bir takım benzer çalışmalar yaptık.

Sağlık müdürümüzün de desteğiyle elimizden gelen gayretle burada sağlık hizmetini belli bir noktaya çıkarmayı düşünüyoruz. Son olarak da sağlık turizmi ile ilgili bir şeyler söylemek lazım. Hedeflerimizden biri de sağlık krizine Ekim ayı içinde üniversitede yapılacak olan bir organizasyonla özellikle Orta Asya’da Türki Cumhuriyetlere yönelik hastanelerimizin tanıtımı yapmak. Bununla ilgili birtakım planlamalar düşünüyorum. Her branşta olmasa da daha ön planda olacağımız birkaç branşta hastanenin tanıtımını, hocalarımızın tanıtımını yapmak. Biz komşu illerden de hasta alıyoruz komşu ülkelerden de. Artık Erzincan’a her yerden hastalar gelebilecek.”

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.