SON DAKİKA
hava
Google News

HAMDİ ULUKAYA DÜNYANIN EN GÜÇLÜ 100 İŞ İNSANI ARASINDA YER ALAN TEK TÜRK OLDU

Son Güncelleme :

16 Kasım 2024 - 11:56

/ 75 views kez okundu.
reklam
HAMDİ ULUKAYA DÜNYANIN EN GÜÇLÜ 100 İŞ İNSANI ARASINDA YER ALAN TEK TÜRK OLDU
reklam

ABD Merkezli global merkezli bir dergide yer alan Dünyanın En Güçlü 100 İş İnsanı listesinde yer alan tek Türk, Erzincanlı İş İnsanı Hamdi Ulukaya oldu.

ABD Merkezli global merkezli bir dergide yer alan Dünyanın En Güçlü 100 İş İnsanı listesinde yer alan tek Türk, Erzincanlı İş İnsanı Hamdi Ulukaya oldu. Elon Musk listenin zirvesinde yer alırken, Erzincanlı İş İnsanı Hamdi Ulukaya listenin 83. Sırasında yer alarak büyük bir başarıya imza attı. Listede 40 sektörden, 30 ile 90 yaş arasında iş insanlarını bir araya getirerek listeyi oluşturmuş oldu.

HAMDİ ULUKAYA KİMDİR?

Hamdi ULUKAYA 1972 yılında Erzincan’ın İliç ilçesinde dünyaya geldi. Aslen Elazığlı olan bir ailenin çocuğu olan Hamdi ULUKAYA’nın dedesi Elazığ’da Şavak Aşiretinin lideriydi. Erzincan’da Fırat Nehri kıyısında kendi sahip oldukları ve işlettikleri bir çiftlikte koyun ve keçi yetiştiriciliği yaparak peynir ve yoğurt üreten ailesi, sürüleri yaylalarda otlatmak için mevsimi takip ederek göçebe bir yaşam sürdürmekteydi.

ULUKAYA, Ankara Üniversitesi’nde siyaset bilimi eğitimi gördükten sonra 1994’te, New York, Long Island Adelphi Üniversitesi’nde İngilizce öğrenmek üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gitti. 1997’de eyaletin kuzeyine taşındı ve New York Eyalet Üniversitesi’nin Albany Yerleşkesine nakil yaptırarak bazı işletme kurslarına yazıldı. New York eyaletinin kuzeyindeki bir çiftlikte işe girdikten sonra, ziyaretine gelen babası, o bölgede satılan beyaz peynirin kalitesini beğenmeyince, oğlunu Türkiye’de kendi ürettikleri beyaz peyniri ABD’ye ihraç etmeye razı etti. Türkiye’den gelen peynir ABD’de beğenilince, ULUKAYA 2002 yılında New York, Johnston’da Euphrates (Fırat) adını verdiği, kendine ait küçük bir toptan beyaz peynir imalathanesi açtı. Tesis iki yılın sonunda ancak kendini kurtaracak hale gelebildi. ULUKAYA bu dönemi “O iki yılda hayatımın en zor günlerini geçirdim” diye belirtiyor.

Amerikan usulü yoğurdu fazla şekerli, sulu ve yapay bulan ULUKAYA, Türkiye’de her gün yiyerek büyüdüğü koyu süzme yoğurdu üretmeyi tercih etti. Amacı ABD pazarı için kaliteli, lezzetli, doğal ve uygun fiyatlı bir süzme yoğurt yaratmaktı. ULUKAYA, Chobani yoğurdunu koruyucu madde, yapay tatlandırıcı, yapay renklendirici veya jelatin kullanmadan ve sadece büyüme hormonu verilmeyen ineklerden sağılan sütleri kullanarak üretti. Reklama ayıracak bütçesi olmadığı için para ve zaman yatırımını ürünün ambalajına yaptı. Kâse şeklinde yeni bir ambalaj geliştirerek, markasının tasarım ve renkleriyle diğer yoğurtlardan farklı görünmesini sağladı. Chobani yoğurdu ilk etapta; sade, vanilyalı, çilekli, şeftalili ve yabanmersinli çeşitleriyle piyasaya sürüldü.

2009’da Stop & Shop ve ShopRite zincir marketleri, Chobani yoğurdu satmaya başladı. 2009’un ortalarında, haftada 200 bin kâse Chobani yoğurdu satılıyordu. Aynı yıl, indirimli mağaza zincirlerinden BJ’s Wholesale Club ve Costco‘nun da Chobani satmaya başlamasıyla büyük bir atılım gerçekleşmiş oldu.

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.