Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde, pandemi sürecinde izolasyon önlemleri nedeniyle hasta yakınlarının hastaneye daha az gelmesini sağlamak ve teması en aza indirmek amacıyla kurulan Hastamızdan Haber Var Uygulaması, “Kamu Hastaneleri İyi Uygulama Örnekleri Verimlilik ve Kalite Uygulamaları” resmi web sitesinde yayınlandı.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde, pandemi sürecinde izolasyon önlemleri nedeniyle hasta yakınlarının hastaneye daha az gelmesini sağlamak ve teması en aza indirmek amacıyla kurulan Hastamızdan Haber Var Uygulaması, “Kamu Hastaneleri İyi Uygulama Örnekleri Verimlilik ve Kalite Uygulamaları” resmi web sitesinde yayınlandı.
2020 yılı Eylül ayında uygulamaya başlanan Proje Covid-19 Tanılı Hasta Takip Ve Tedavisi Yapılan Servisler Ve Yoğun Bakımlar için uygulanıyor.
‘’Hastamızdan Haber Var’’ isimli proje ile sağlık personelinden oluşan bir ekip ‘’Hasta Yakını Bilgilendirme Birimi’’ adı altında kuruldu. Birimde görevli olan doktor ve hemşireler hastaların tedavi gördüğü servis ve yoğun bakımlara vizit yaparak sorumlu doktor ve hemşirelerden hastaların günlük genel durumlarını öğreniyor.
Oluşturulan forma gerekli bilgiler aktarıldıktan sonra birimdeki diğer görevli sağlık personellerine iletiliyor. Günün aynı saatlerinde aynı hastaya bilgi vermek amacıyla hizmet vermeye çalışarak evde telefon başında hastasından haber bekleyen kişilere daha kaliteli ve verimli hizmet sunulması amaçlanıyor. Hasta Yakını Bilgilendirme Birimi 08.00 ve 21.00 saatleri arasında hizmet veriyor. Bunun yanı sıra kurum içerisinde oluşturulan iletişim grupları sayesinde 24 saat bilgi alış verişi devam ediyor.
Proje ile Pandemi sürecinde hastanede tedavi göre hastaların sağlık durumları günlük olarak hasta yakınlarına bildiriliyor.
Bu durum hem hastalığa yakalanıp evde tedavisine devam eden hem de hastalığa yakalanmayıp temaslı olan hasta yakınlarının karantina sürecinde hastanedeki yakının emin ellerde olduğunu bilmelerini sağladı.
Aynı zamanda hastaneye ziyaret sayılarını büyük bir oranda düşürerek Erzincan’daki virüs yayılımının azalmasına etken oldu. Aynı zamanda kurum içerisinde oluşturulan iletişim grupları ile tüm yöneticilerin ve doktorların Covid-19 tanısı ile tedavi gören hastalardan ayrıntılı bilgiyi en kısa sürede ve güncel olarak almalarını sağladı. Bu da oluşabilecek tüm olumlu ve olumsuz durumlara erken müdahaleyi etkinleştirdi.