Erzincan İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı İl Ambulans Servisi Başhekimliğince İl genelinde Acil Sağlık Hizmeti veren personellere habersiz olarak verilen çağrı üzerinden denetim ve eğitim uygulaması başlatıldı. Konu hakkında değerlendirmede bulunan İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin Erzincan’da hastaya ulaşım oranımız %95.” dedi.
Erzincan İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı İl Ambulans Servisi Başhekimliğince İl genelinde Acil Sağlık Hizmeti veren personellere habersiz olarak verilen çağrı üzerinden denetim ve eğitim uygulaması başlatıldı. Konu hakkında değerlendirmede bulunan İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin Erzincan’da hastaya ulaşım oranımız %95.” dedi. İl Ambulans Servisi Başhekimliğince Erzincan’a bağlı 20 istasyonda görev yapan personellere yönelik habersiz olarak simülasyon uygulamaları ve canlandırmaları eşliğinde belirlenen adreslerde vaka verilerek denetim yapılmaya başlandı. Denetimlerin amacı ise personellerin her daim her vakaya hazırlıklı olup müdahale etmelerini sağlamak olduğu belirtildi. Erzincan’da Acil Sağlık Hizmetleri hakkında değerlendirmede bulunan İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin ERT Şah TV muhabirimizin sorduğu sorulara şu yanıtları verdi; “112 hizmetlerinde Bakanlık değerleri arasında ilk 10 dakikada ve ilk yarım saatte ulaşım oranları önemli burada. Kentsel alan dediğimiz şehirleşmenin olduğu yerlerde ilk 10 dakika esas alınır. Kırsal alanlarda da ise 30 dakika dediğimiz ulaşım oranları esas alınır. Bu anlamda baktığımızda ilk 10 dakika içerisinde hastaya ulaşım oranımız %95’in üzerinde. Bakanlığında zaten kriterleri de bu doğrultuda. Biz ilk 10 dakika içerisinde hastaya rahatlıkla ulaşabiliyoruz. Ortalama ulaşım süremizde 5 dakika civarında. Bu ölçekte baktığımızda gerçekten iyi bir hizmet. Bakanlık standartlarına uygun bir şekilde hastaya ulaşım oranlarında herhangi bir sıkıntı olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.
Tablet Üzerinden Vakalara Yönlendirme Yapıyoruz
Bakanlık son dönemde yapmış olduğu iyileştirmelerden bir tanesi de artık tamamıyla tablet üzerinden vakalara yönlendirme yapıyoruz. İlk aramadan itibaren tablet üzerinden vakaya düşüyor. Vaka ile ilgili temel bilgilerde yine e-nabız üzerinden sorgulanıp tablete düştüğünde ekibimiz hastaya gittiği zaman hastayla ilgili ön bir bilgiye de sahip olmuş oluyor. Dolayısıyla müdahale planını ona göre düzenliyor. Mevcutta var olan hastalıkları ve ani gelişen durumu birlikte değerlendirme fırsatı buluyoruz. Aynı zamanda tüm işlemler elektronik ortamda doğrudan yapıldığı için hem süreler konusunda hem ilgili hasta hem de ilgi verme noktasında gerçekten çok güzel bir sistem kurgulandı. Bu şekilde hastaneye de bilgiler düştüğü için hastanenin de ön hazırlığı buna göre yapılmış oluyor. Çok daha efektif çok daha sağlıklı bir sağlık sistemi işleyişi kurgulanmış oluyor. Bu anlamda baktığımızda Erzincan olarak herhangi bir problemimizin olmadığını ve nitelikli bir acil sağlık hizmeti verdiğimizi de buradan rahatlıkla ifade edebilirim.
İl genelinde 20 istasyonumuz mevcut. Nüfusa böldüğümüzde aşağı yukarı 14 bin nüfusa bir istasyon düşüyor. İstasyon başına nüfus olarak da baktığınızda Türkiye ortalamaları 23-25 bin civarında. Sayısal olarak, nitelik olarak da sağlık hizmeti verdiğimizi düşünüyorum.
Başhekimliğimizin son günlerde yürüttüğü bir çalışma var. Sahaya çıkıp sahayla ilgili aynı zamanda vaka uygulamaları yapılması, çağrı verip gelen ekiplerimizin yapmış olduğu uygulamaları da yine maketlerimizle birlikte hem denetim hem eğitim anlamında sürekli bir şekilde yapıyoruz ve Acil Sağlık Hizmetinde hizmet veren bütün arkadaşlarımızın hem eğitim hem de teçhizat anlamında donanımlı olmasını arzu ediyoruz. Bu noktada bütün çalışmalarımız devam ediyor.”