SON DAKİKA
hava
Google News

Migros, Erzincan’ın Yöresel Ürünlerini Türkiye Genelindeki Raflara Taşıdı

Son Güncelleme :

25 Aralık 2025 - 14:46

/ 83 views kez okundu.
reklam
Migros, Erzincan’ın Yöresel Ürünlerini Türkiye Genelindeki Raflara Taşıdı
reklam

Yerel üretimi destekleyen Migros, Erzincan’ın coğrafi işaretli ve yöresel ürünlerini 81 ildeki mağazalarında tüketiciyle buluşturarak, üreticiyi aracısız ulusal pazara taşıdı.

Yerel üretimi destekleyen Migros, Erzincan’ın coğrafi işaretli ve yöresel ürünlerini 81 ildeki mağazalarında tüketiciyle buluşturarak, üreticiyi aracısız ulusal pazara taşıdı. Migros, yerel üretimi destekleyen projelerine bir yenisini ekleyerek Türkiye’nin tarım ve hayvancılıkta öne çıkan merkezlerinden Erzincan’ın yöresel değerlerini ülke genelindeki raflara taşıdı. Erzincanlı üreticilerin İyi Tarım ve Organik Tarım kriterlerine uygun şekilde yetiştirdiği ürünler, Migros’un 81 ildeki mağazalarında tüketiciyle buluşmaya başladı.

Bu kapsamda Migros; Erzincan Valiliği ve Erzincan Belediye Başkanlığı koordinasyonunda, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, İl Özel İdaresi, Ticaret ve Sanayi Odası, ZZEF ve GürAta iş birliğiyle kapsamlı bir çalışma yürüttü. Proje ile Erzincan’daki yerel üreticiler, birlikler, kooperatifler ve işletmelerin ürünleri ulusal pazara taşındı.

Çalışma kapsamında; Erzincan’ın tescilli dermason fasulyesi, tulum peyniri, Bögert maden suyu, kuzu eti, patates, domates ile çeşitli meyve ve sebze ürünleri Migros raflarında yerini aldı. Migros, ürünlerin satışının yanı sıra üretim süreçlerinin geliştirilmesi, kalite standartlarının yükseltilmesi ve sürdürülebilirliğin sağlanması amacıyla üreticilere teknik ve planlama desteği de sunuyor. Üretim planlaması ve teknik süreçler ise İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Ticaret ve Sanayi Odası koordinasyonunda yürütülüyor.

Proje kapsamında düzenlenen toplantıda konuşan Erzincan Valisi Hamza AYDOĞDU, gıdanın artık yalnızca ticari bir unsur olmadığını vurgulayarak, güvenli ve izlenebilir üretimin önemine dikkat çekti. AYDOĞDU, Erzincan’da üretilen ürünlerin aracısız şekilde Türkiye’nin dört bir yanına ulaşmasının hem üreticiye hem de şehre büyük katkı sağladığını ifade ederek, bu iş birliğinin Erzincan’ın tarımsal markalaşmasına güç kattığını söyledi.

Migros adına açıklamalarda bulunan Özgür Tort ise şirketin yerelleşme vizyonu doğrultusunda bugüne kadar 50 ilde yüzlerce üreticiyle çalıştıklarını belirterek, Erzincan’ın coğrafi işaretli ve bölgeye özgü ürünlerini Türkiye genelinde tüketicilerle buluşturmanın gururunu yaşadıklarını dile getirdi. Tort, proje kapsamında Erzincan’da yaklaşık 250 üreticiye ulaşıldığını ve ilk etapta yaklaşık 200 milyon TL’lik alım gerçekleştirildiğini, önümüzdeki dönemde ürün çeşitliliği ve alım hacminin artırılacağını kaydetti.

GürAta ve ZZEF adına konuşan Erkan GÜRKAN da üreticileri perakende sektörüyle doğrudan buluşturarak sürdürülebilir bir model oluşturduklarını belirtti. Daha önce farklı illerde başarıyla uygulanan bu modelin Erzincan’da da güçlü sonuçlar verdiğini ifade eden Gürkan, yerel üretimi destekleyen projeleri yaygınlaştırmaya devam edeceklerini söyledi.

Hayata geçirilen bu iş birliğiyle; sürdürülebilir tarımsal üretimin desteklenmesi, küçük aile işletmelerinin güçlendirilmesi ve Erzincan’ın üretim potansiyelinin ulusal ölçekte daha görünür hale gelmesi hedefleniyor. Erzincan adı, bu projeyle birlikte Türkiye’nin dört bir yanında raflarda daha güçlü bir şekilde yer almaya hazırlanıyor.

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.