SON DAKİKA
hava
Google News

Temel Eğitim Okul Müdürleri Toplandı

Son Güncelleme :

22 Ağustos 2019 - 9:10

/ 982 views kez okundu.
reklam
Temel Eğitim Okul Müdürleri Toplandı
reklam

İl Millî Eğitim Müdürü  Aziz GÜN’ün başkanlığında, Şube Müdürü Abdullah ŞAHİN, Şube Müdürü Cevat Bingöl, Şube Müdürü Yücel Kaplanoğlu, Temel Eğitime bağlı okul öncesi, ilkokul ve ortaokul müdürlerinin katılımları ile  Erzincan Lisesi toplantı salonunda sene başı okul müdürleri bilgilendirme, değerlendirme ve hazırlık çalışmalarını konu alan Müdürler Toplantısı yapıldı.

Toplantının açılış konuşmasında İl Millî Eğitim Müdürü  Aziz GÜN 2018-2019 eğitim- öğretim yılının genel değerlendirmesini yaptıktan sonra 2019-2020 eğitim-öğretim yılını hayırlı olması temennisinde bulunarak şu ifadelere yer verdi; “Ülkenin gündemi çok yoğun, Erzincan’ın gündemi yoğun. Bence Erzincan’ın en şanslı insanları bizleriz. Erzincan’ın şanslı insanları Erzincan’ın eğitimine yön veren insanlar, ülkenin geleceğinde imzası olan insanlar, geleceğin mimarı olan çocuklarımızın eğitimi ile uğraşan insanlar, onun için bir şans varsa bir şanslı varsa onlarda öğretmenlerdir. Özellikle çok hoşuma giden bir iki şey söylüyorum, özlenen öğretmen nasıl bir öğretmendir. Özlenen öğretmen sesini değil sözünü yücelten öğretmendir. Çünkü zambakların büyümesine sebep olan gök gürültüsü değil üzerine yağan rahmetlerdir derler. Bugün burada 2018-2019 Eğitim- öğretim yılında yaptığımız çalışmaları değerlendireceğiz ve yeni dönemde yapacağımız çalışmalar hakkında fikir alışverişinde bulunacağız.

Belirlenen gündem üzerinde görüş, öneri ve açıklamalarda bulunulduktan sonra 2019-2020 Eğitim-öğretim yılında yapılacak çalışmalar aşağıdaki konu başlıkları altında masaya yatırıldı.

1-Okul öncesi okullaşma oranı ve öğrenci sayıları; okul öncesi okullarda olumlu ve verimli çalışmalar olduğunu, okullaşma oranının istenen sayıda olmadığı tesbit edildi. Gereken önemin verilmesi kararlaştırıldı.

2-Erken dil eğitimi konusunda yıl içerisinde 19 gönüllü öğretmen görevlendirilerek bu konuda iyi bir başlangıç yapılmıştır.

3-Okullardaki sınıf mevcutları ve şube oluşturulması ile alakalı olarak yönetmeliklerin titizlikle uygulanmasının oluşan meselelerin ivedilikle çözümünün öneminde mutabık kalındı.

4-Ücretsiz ders kitapları ve yıl sonunda geri dönüşüme kazandırılması çevre kirliliğine müsaade edilmemesi ve ekonomiye katkı sağlaması açısından önemli olduğu için hassasiyetle takip edilmesi gerektiği vurgulandı.

5-Seçmeli derslerle ilgili iş ve işlemlerle alakalı olarak öğrenci tercihlerine müdahale edilmemesi gerekir.

6-Erken Dil Eğitimi, Kitap Okuma, Okullar Arası Ödüllü Kitap Yarışması,7 Gün 7 Hüner, Beni Kalbinle Görür müsün? Mustafa Kutlu Öykü Yarışması, Öğretmen Gelişim Atölyeleri, Yazarlar Erzincan’da, ve Zeka Oyunları 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında uygulaması devam eden projelerdir.

7-2023 Eğitim vizyonu çerçevesinde yapılacak çalışmalar ve Tasarım Ve Beceri Atölyeleri öğrencileri çok yönlü geliştiren etkinliklerdir.

8-Veriye dayalı planlama ve yönetim çerçevesinde  gelişim ve eksikliğimizi görebiliyoruz.

9-Zilsiz okul, gözetmensiz sınav uygulamalarının en önemli sonucu öğrencinin planlamayı kendisinin yapmasıdır.

10-Kamu kaynaklarının tasarruflu kullanılması konusunda öğretmenlerin ,idarecilerin ve diğer personelin öğrenciye örnek olmasının   tasarrufun en önemli yönüdür.

11-Taşıma kapsamındaki öğrenciler eğitime erişimi  öğle yemeği ve özel servisle ile ilgili iş ve işlemler öğrencilerin ve velilerin  kafasında hiçbir soru işareti bırakmayacak şekilde titizlikle takip edilecektir.

12-Değerler eğitiminin öğrencilerin ilgi duyacağı etkinliklerle, pekiştireçlerle verimli olacağı vurgulandı.

13-Okullar hayat olsun ve egzersiz çalışmaları öğrenciye faydalı olması; yıl sonu yapılan çalışmalar sergilenmelidir.

14-STEM, KODLAMA ve kulüp çalışmaları ile ilgili olarak her okul çalışma yapmalıdır. İl Millî  Eğitim Müdürlüğü noksan yönleri desteklemelidir.

15- Yabancı uyruklu öğrencilerin uyum eğitimi ile alakalı olarak bu öğrencilerin dil eğitimine yönlendirilmesinin uyum açısından çok önemlidir.

16-e-okul ‘daki iş ve işlemlerin zamanında yapılması önemlidir. Öğrencilerin mağdur olmaması için    e-okul işlemlerinde titiz davranmalıyız.

17-Ücretsiz ders kitapların sisteme girişi beklentiyi karşılaması ve israf olmaması için hassasiyet gösterilmesi gerekiyor.

18- Destekleme ve yetiştirme kursları akademik başarıyı artırmak için uygulanan proje olduğu için gereken önem verilmelidir.

19-Tübitak 4006, e-twinning ve Tübitak proje yarışmalarında en iyi il olmak istiyoruz. Bunun için projenin tüm aşamalarında çok iyi çalışmalıyız.

20-Destek eğitim odaları çocukların ihtiyaçlarına göre planlanarak yürütülmelidir.

21-Öğrenci kayıtlarında okul kayıt bölgelerine dikkat edilmesi yönetmeliklere hassasiyetle uyulması gerekir,

22-Resmi yazışma kurallarına uyulması ve zamanında cevap verilmesi hizmetin zamanında tam  ve ihtiyaçlara uygun şekilde yapılması açısından önemli olduğu vurgulandı.

23- RAM, okullardan yazı gelmeden öğrenciler hakkında rapor tutmaması öğrencilerin mağdur olmaması için önemlidir.

24-Kitap okuma sayılarının sisteme girilmesi okuma etkinliklerinde ulaşılan seviyeyi görmek açısından son derece önemlidir.

25-Okullarımızın 2019-2020 Eğitim- öğretim yılına hazır hale getirilmesi eğitim-öğretimin verimli  olması açısından önem arz etmektedir.

26-İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yapılacak çalışmalar  olumsuz ve ağır sonuçlarla karşılaşılmaması için çok hayati önem arz etmektedir.

27-Üniversite ile imzalanan protokoller çerçevesinde işbirliği, öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi uygulamalarının değerlendirilmesi konusunda gelecek öğrencilere rehberlik edilmesi onları öğretmenlik mesleğinde motive edecektir.

”15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Zaferi” okulların açıldığı ilk hafta gerçekleştirilmeli; yapılan etkinlik raporları ve resimleri müdürlüğümüze gönderilmelidir.

Verimli, başarılı bir eğitim- öğretim yılı temennisiyle toplantı tamamlandı.

Haber: Bilgihan Tekkanat ULUTAŞ

 

 

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.