SON DAKİKA
hava
Google News

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %6,9 azaldı

Son Güncelleme :

19 Haziran 2019 - 9:51

/ 551 views kez okundu.
reklam
Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %6,9 azaldı
reklam

TÜİK Türkiye İstatistik Kurumu Erzurum Bölge Müdürlüğünden alınan bilgilere göre
Perakende Satış Endeksleri, Nisan 2019
Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %6,9 azaldı
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Nisan ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %6,9 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %2,9, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %7,1, otomotiv yakıtı satışları %11,6 azaldı.
Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi yıllık değişim oranı, Nisan 2019 Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %1,8 azaldı.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Nisan ayında bir önceki aya göre %1,8 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1, otomotiv yakıtı satışları %4,6 azaldı.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi aylık değişim oranı,Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %13,3 arttı
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Nisan ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %13,3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %20,2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %12,9, otomotiv yakıtı satışları %5 arttı.
Perakende ciro bir önceki aya göre %0,2 arttı.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Nisan ayında bir önceki aya göre %0,2 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,8, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,1 artarken, otomotiv yakıtı satışları %2 azaldı.

Haber: Sebahattin KAPLAN

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.