SON DAKİKA
hava
Google News

Gazete ve dergi sayısı, 2018 yılında 2017 yılına göre %2,6 azalarak 5 bin 962 oldu

Son Güncelleme :

26 Temmuz 2019 - 9:07

/ 552 views kez okundu.
reklam
Gazete ve dergi sayısı, 2018 yılında 2017 yılına göre %2,6 azalarak 5 bin 962 oldu
reklam

Türkiye İstatistik Kurumu Erzurum Bölge Müdürlüğünden alınan bilgilere göre;

Yazılı Medya İstatistikleri, 2018

Gazete ve dergi sayısı %2,6 azaldı.

Gazete ve dergi sayısı, 2018 yılında 2017 yılına göre %2,6 azalarak 5 bin 962 oldu. Bu yayınların %58,7’sini dergiler oluşturdu.

Gazete ve dergilerin yıllara göre sayısı, 2014-2018

Gazete ve dergilerin yıllık tirajı %17,6 azaldı.

Gazete ve dergilerin tirajı, 2018 yılında 2017 yılına göre %17,6 azaldı. Ülkemizde 2018 yılında yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 1 milyar 368 milyon 287 bin 463 olup, bunun %94,2’sini gazeteler oluşturdu.

Gazete ve dergilerin yıllara göre tirajı, 2014-2018

Gazetelerin %91,3’ü yerel yayın yaptı.

Türkiye’de 2018 yılında yayımlanan gazetelerin %91,3’ü yerel, %6,9’u yaygın (ulusal),%1,8’i ise bölgesel yayın yaptı. Dergilerin ise, %64,3’ü yaygın (ulusal), %31,4’ü yerel, %4,3’ü bölgesel yayın yaptı. Gazetelerin toplam tirajının %81,6’sı yaygın (ulusal), %17,6’sı yerel ve %0,7’sini bölgesel yayımlanan gazeteler, dergilerin ise %75,6’sı yaygın (ulusal), %20,9’u yerel ve %3,6’sını bölgesel yayımlanan dergiler oluşturdu.

Dergilerin %24’ü aylık yayımlandı.

Gazetelerin %29,6’sı haftalık, %28,2’si haftada iki-altı gün arası, %16,2’si aylık olarak yayımlandı. Dergilerin ise %24’ü aylık, %22,4’ü üç aylık, %15,9’u altı aylık olarak yayımlandı. Gazetelerin yıllık tirajının %87,1’ini günlük, %8,3’ünü haftada iki-altı gün arası, %2,3’ünü haftalık olarak yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yıllık tirajının %56,3’ünü aylık, %11,4’ünü üç aylık, %10,2’sini iki aylık, %8,3’ünü haftalık yayımlanan dergiler oluşturdu.

Gazetelerin %87,8’i siyasi/haber/güncel içerikli yayın yaptı.

Yayınlanan gazetelerin %87,8’i siyasi/haber/güncel, %2,2’si yerel yönetim, %1,9’u sektörel/mesleki içerikli olurken, dergilerin %17,5’i sektörel/mesleki, %13,8’i akademik, %8,5’i eğitim/sınav içerikli yayımlandı.

Gazetelerin %10,4’ü ek verdi.

Yayımlanan gazetelerin %10,4’ü, dergilerin ise %8,2’si ek verdi.

 

Resmi ilan ve reklam bedelleri %2,2 arttı.

Basın İlan Kurumu’nun idari kayıtlarından elde edilen bilgilere göre 2018 yılında resmi ilan ve reklam bedelleri %2,2 artarak 454 milyon 398 bin 951 TL oldu.

Haber: Sebahattin KAPLAN

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.