Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortaokul ve lise müdürlerinin katılım gösterdiği bir istişare toplantısında bir araya geldi. Toplantı sonunda alınan karar ile Erzincan’da 40 Günlük Eğitim Seferberliği ilan edildi. Erzincan’da sınava giren öğrencilerin başarı seviyelerini arttırmaya yönelik gerçekleştirilen seferberlik Destekleme ve Yetiştirme Kurslarıyla desteklenerek öğrencinin başarı düzeylerinde katkıda bulunulması amaçlanıyor.
Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortaokul ve lise müdürlerinin katılım gösterdiği bir istişare toplantısında bir araya geldi. Toplantı sonunda alınan karar ile Erzincan’da 40 Günlük Eğitim Seferberliği ilan edildi. Erzincan’da sınava giren öğrencilerin başarı seviyelerini arttırmaya yönelik gerçekleştirilen seferberlik Destekleme ve Yetiştirme Kurslarıyla desteklenerek öğrencinin başarı düzeylerinde katkıda bulunulması amaçlanıyor. İl Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün başkanlığında düzenlenen toplantı iki oturum şeklinde yapıldı. Toplantıda Ortaöğretim Şube Müdürü Hasan Güneş ile Erzincan Ölçme ve Değerlendirme Merkezi (EÖDM) Müdürü Burak Özgül tarafından sunumlar
Toplantıda ele alınan gündem maddeleri ise şunlar oldu; 2021-2022 eğitim-öğretim yılı II. Kanaat döneminde yapılan Ortak yazılı sınav analizlerinin değerlendirilmesi, Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının değerlendirilmesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce organize edilen “Doğru Tercih Başarılı Gelecek Eğitim Çalıştayı”
Okul müdürlerinin yoğun ilgi gösterdiği toplantıda yapılan değerlendirmelerde şu ifadeler yer aldı; “2021-2022 eğitim-öğretim yılında Ortaokulların 5, 6 ve 7. Sınıflar düzeyinde Türkçe ve Matematik derslerinden (31.03.2022 tarihinde), Liselerde 9 ve 10. Sınıflar düzeyinde (01.04.2022 tarihinde) Türk Dili ve Edebiyatı ve Matematik derslerinden II. Kanaat Döneminin I. Yazılıları il geneli ortak yazılı şeklinde uygulandı. Yapılan yazılı uygulamanın ardından sonuçlar değerlendirilmiş ve okullarla paylaşılmıştır. Sınav sonuçları aynı zamanda ilgili şube müdürleri ve okul müdürlerinin katılımıyla Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün başkanlığında detaylı bir şekilde değerlendirilmiştir.”
Toplantıda bir konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün, okul müdürlerinin konuya gereken önemi verdiklerini ve sınavın sorunsuz bir şekilde uygulandığını belirterek okul müdürlerine teşekkür etti. Sonrasında ortaya çıkan sınav sonuçlarının değerlendirmesinin yapılmış olduğunu belirten Gün, alınması gereken tedbirler konusunda okul müdürlerine gerekli bildirimlerde bulundu. Detaylı analizlerin önemli bir veri oluşturduğunu belirten Gün, okullarda ilgili branş öğretmenlerinin katılımıyla konunun okullarda da değerlendirilmesini isteyerek, ilerleyen süreç için daha hazırlıklı olunması gerektiğini belirtti. Destekleme ve Yetiştirme Kursları için son döneme girildiğini belirten Gün, yaklaşan sınavlara hazırlıklarının, hem LGS ve hem de YKS için arttırılmasını isteyerek, bu konuda seferberlik ilan ettiklerini ve kalan bu kısa zamanın yoğun bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının (DYK) önemini vurgulayan Gün, öğrencilerin moral ve motivasyonlarının arttırılması için bazı çalışmalar yapılmasının iyi olacağını ifade etti. Ayrıca ilerleyen yıllarda sınavlara girecek olan diğer tüm öğrencilerin de mümkün olan en iyi eğitimi alması için şimdiden bir eğitim planlamasının yapılmasının gerekli olduğunu vurguladı. Gün, okul idarecilerinin ve öğretmenlerin gayret ve heveslerini ilk günkü gibi muhafaza etmelerini istedi.
Toplantıda ayrıca Ekim 2021 döneminde il genelinde öğretmen ve idarecilerin yoğun katılımıyla yapılan “Doğru Tercih Başarılı Gelecek Eğitim Çalıştayı” ile ilgili bir online sistem oluşturulduğu ve bununla daha hızlı ve daha etkili iletişim kurularak çalışmaların daha etkili hale getirildiği belirtildi. Toplantı okul müdürlerinin görüş ve önerileri ile devam etti. İl Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün, toplantı için etkili ve verimli bir sunum yapan Ölçme Değerlendirme Merkezine, toplantıda emeği geçen ilgili şube müdürlerine ve toplantıya katılım gösteren okul müdürlerine teşekkür ederek toplantı sonlandırıldı.