Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğünce 2022 yılı Okul Eğitimi Erasmus+Programı kapsamında gerçekleştirilen Köln Hareketliliği tamamlandı. İl MEM tarafından başvurusu yapılan ve akredite olunan Okul Eğitimi proje hareketlilikleri 2023 yılı Kasım ayı içerisinde gerçekleştiriliyor.
Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğünce 2022 yılı Okul Eğitimi Erasmus+Programı kapsamında gerçekleştirilen Köln Hareketliliği tamamlandı. İl MEM tarafından başvurusu yapılan ve akredite olunan Okul Eğitimi proje hareketlilikleri 2023 yılı Kasım ayı içerisinde gerçekleştiriliyor. Erzincan İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve yürütülen 2022-1-TR01-KA121-SCH-000062923 numaralı “Okul Eğitimi Öğrenci ve Personel Hareketliliği için Erasmus Akreditasyonu” isimli Erasmus projesi çerçevesinde planlanan hareketlilikler kurs ve eğitim, öğrenci gruplarının hareketliliği ve iş başı izleme gibi faaliyetlerden oluşmaktadır.
Erasmus+ Programı ile kişilere, yaş ve eğitim geçmişlerine bakılmaksızın yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının artırılması amaçlanıyor.
Erzincan İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından koordinatörlüğü ve yürütücülüğü yapılan 2022 yılı Okul Eğitimi Erasmus+ Hareketlilikleri kapsamında Müdürlüğe akredite olan Milli İrade Özel Eğitim Uygulama Okulu-2 Kademe, Yavuz Selim İlkokulu ve Müdürlükten toplam 10 katılımcı öğretmen 6-10 Kasım 2023 tarihleri arasında Almanya’nın Köln şehrinde ‘Dijitalleşme’ konulu işbaşı gözlem faaliyetine katılım sağlandı.
Okulda gerçekleştirilen işbaşı izleme faaliyeti kapsamında hareketliliğe katılan öğretmenler okuldaki Web tabanlı öğrenmeyi ve materyalleri gözlemleme, öğrenciler ve öğrenme üzerindeki etkisini değerlendirme fırsatı buldu.
Grup ayrıca Okul faaliyetlerinin yanı sıra Köln Başkonsolosu Turhan Kaya ve Eğitim Ateşesi Dr. Muhterem Dilbirliği’ne ziyarette bulundu.
İşbaşı gözlem faaliyetine katılan öğretmenler, dijital yeterliliklerinin geliştirilmesi, okul eğitimi alanında yeni uygulamalar ve teknikler konusunda yeterli beceri kazanmak, kazanılan bu becerilerle yeni ürünler ortaya koyarak bunları sınıflara ve değerlendirme sürecine entegre etmek konularında eğitim aldılar.