Gündem24

Aşurenin hiç bilinmeyen 6 müthiş faydası

470 views
17 Eylül 2019 - 13:47
Aşurenin hiç bilinmeyen 6 müthiş faydası

Muharrem ayında yapılan ve komşularla paylaşılan aşure, aynı zamanda bir şifa kaynağı ve pek çok hastalığın önleyicisi. Bitkisel protein açısından zengin olan ve yüksek lif içeren aşurenin bağışıklık sisteminden kalp ve damar sağlığına dek birçok faydası bulunuyor.

İşte aşurenin hiç bilinmeyen 6 müthiş faydası;

1- Kalp-damar sağlığını destekliyor

Aşureye konan tüm besinler bitkisel kaynaklı olduğu için doymuş yağ oranı çok düşük ve kolesterol içermiyor. Nohut, kuru fasulye gibi kuru baklagiller ve ceviz gibi omega 3 yağ asitleri kolesterolün düşmesine yardımcı oluyor, içerdiği E vitaminiyle de kalp-damar sağlığını koruyucu etki gösteriyor.

2- Bağışıklığı kuvvetlendiriyor

Neredeyse tüm bitkisel besin gruplarını içeren aşure vitamin, mineral yoğunluğu ve antioksidan kapasitesi yüksek bir tatlı. Meyvelerden antioksidan etki gösteren A C, E vitaminlerini, buğday ve yarma gibi tahıllardan B grubu vitaminleri ve çinko, demir gibi mineralleri, yağlı tohumlardan ise E vitamini ve anti inflamatuar etki gösteren omega 3 yağ asitlerini içeriyor. Özellikle içinde bulunduğumuz sonbahar aylarında sıkça rastlanan gribal enfeksiyonlara karşı bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve vücut direncini arttırıyor.

3- Büyümeyi destekliyor

Aşure hem yüksek enerjisiyle hem de vitamin-mineral yoğunluğu ve çeşitliliğiyle çocuklarda zeka gelişimi artırıyor ve gelişimine destek oluyor.

4- Süt yapımını artırıyor

Emziren annelerin dengeli ve sağlıklı beslenmeleri süt kalitesini artırıyor. Aşure,emziren annelere süt artırmada yardımcı olacak bir besin kaynağıdır.

5- Kabızlığı gideriyor

Buğday yarma gibi tahıllar ve ceviz, fındık, Antep fıstığı gibi yağlı tohumlar, kuru incir posa açısından oldukça zengin besinler… Aşure içerdiği çözünmez posa ile bağırsak hareketlerini düzenleyerek kabızlıktan korunmayı sağlıyor ve bağırsak kanserlerine yakalanma riskini de düşürüyor.

6- Depresyondan koruyor

B grubu vitaminleri yeterli düzeyde almak ve omega 3 yağ asitlerinden yararlanmak depresyon riskini azaltıyor. B grubu vitaminlerinin birçoğunu içerdiği kuru baklagiller, buğday ve kuruyemişlerle sağlayan aşure pozitif ruh haline de katkı sağlıyor.

 

Haber: Haber Merkezi

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
PİYASALARDA SON DURUM
  • DOLAR
    -
    -
    -
  • EURO
    -
    -
    -
  • ALTIN
    -
    -
    -
  • BIST 100
    -
    -
    -

Hava durumu
-
-
-
Nem Oranı: -
Basınç: -
Rüzgar Hızı: -
Rüzgar Yönü: -

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.