DOLAR 32,5455 % -0.04
EURO 34,9069 % 0.08
GRAM ALTIN 2.430,69 % 0,02
ÇEYREK A. 3.974,18 % 0,02
BITCOIN 66.530,00 -0.129
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava
Google News

EBYÜ ÖĞRENCİSİ ‘TÜRK DÜNYASI DİJİTAL VATANDAŞI’ OLDU

Son Güncelleme :

23 Şubat 2022 - 12:43

/ 324 views kez okundu.
reklam
EBYÜ ÖĞRENCİSİ ‘TÜRK DÜNYASI DİJİTAL VATANDAŞI’ OLDU
reklam

‘Türk Dünyası Dijital Vatandaşlığı’ projesi kapsamında Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü 4. Sınıf öğrencisi Furkan Karagöz, ilk 9’a girerek büyük bir başarı elde etti.

‘Türk Dünyası Dijital Vatandaşlığı’ projesi kapsamında Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü 4. Sınıf öğrencisi Furkan Karagöz, ilk 9’a girerek büyük bir başarı elde etti. EBYÜ’nün de dâhil olduğu ve dünyanın farklı bölgelerinden 80 üniversitenin işbirliği ile gerçekleştirilen “Türk Dünyası Dijital Vatandaşlığı” projesi kapsamında 2021-2022 eğitim öğretim yılı Güz Döneminde 14 haftalık eğitim gerçekleştirildi. Bu 14 haftalık eğitim sonucunda yapılan sınavda ve yaptığı projede başarı sağlayan EBYÜ Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi, 4. sınıf öğrencisi Furkan Karagöz ilk 9 öğrenci arasına girerek büyük bir başarı elde etti. Karagöz, bu başarısından dolayı “Türk Dünyası Bilim Kampı”na katılmaya hak kazandı.  EBYÜ Rektörlüğü öğrenciyi tebrik ederek başarılarının devamını diledi.

‘Türk Dünyası Dijital Vatandaşlığı Projesi’ dünyanın farklı yerlerinde yaşayan, ayrılıkları ve benzerlikleri olan Türklerin eğitim, kültür, tarih, ekonomi gibi alanlarda ortak paydada hareket etmelerini amaçlıyor. Bu kapsamda eğitimde birliğin en önemli unsurlarından biri olarak ortak eğitim programları geliştiriliyor. Türk Dünyası ortak paydasında gençlerin hareket edebilme kabiliyetlerinin geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla ‘Türk Dünyası Dijital Vatandaşlığı Projesi’ süreci başlatıldı. Bu amacı gerçekleştirmek için üniversitelerde seçmeli ders olarak okutulmak üzere ‘Türk Dünyası Dijital Vatandaşlığı’ isimli bir ders programı geliştirildi.

Bu projenin özel hedefleri ise; gençlerin, Türk Dünyası hakkında bilişsel ve duyuşsal farkındalıklarını geliştirmek; gençlerin bilişsel haritalarını değiştirmek varsa önyargılarını değiştirmek; aynı soydan gelen gençlerin aynılıkları, benzerliklerin farkına varmasını sağlamak; gençlerin kültüre ait ortak ve temel değerleri kazanmalarını sağlamak ve gençlerde temel becerileri geliştirmektir. İsmail Gaspıralı’nın “Dilde, Fikirde ve İşte Birlik” düsturunun olması için “Eğitimde Birlik” olması gerektiği argümanına sahip bu projenin nihai amacı; toprak anlamında bütünleşme olmasına gereksinim olmadan tüm Türk milletlerinin ortak payda da hareket etme kapasitesinin gelişimine katkı sağlamaktır.

Proje sonucunda, eğitim programı; kısa film, rapor, Bilimsel çalışmalar, Türk Dünyası Öğrenci Pasaportu (TURKPASS) elde edilmesi ve proje yaygınlaştırma faaliyetlerinde; lansman, sosyal medya paylaşımları, e-bülten, basın bülteni, paydaşlarla toplantı, İçerik üretilmesi ve paylaşımı, dijital kimlik ve proje fuarları planlanıyor. Proje kapsamında yaklaşık 9 ülkeden 67 üniversite proje işbirliği protokolünü imzaladı. Projede 50’ye yakın akademisyen görev alıyor.

 

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.