DOLAR 32,2558 % 0.08
EURO 34,7538 % -0.4
GRAM ALTIN 2.444,98 % 0,02
ÇEYREK A. 3.997,54 % 0,02
BITCOIN 61.385,99 0.859
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava
Google News

EĞİTİMSEN; “YKS’DE BARAJI KALDIRMAKLA SORUNLAR ÇÖZÜLMÜYOR”

Son Güncelleme :

16 Şubat 2022 - 11:19

/ 496 views kez okundu.
reklam
EĞİTİMSEN; “YKS’DE BARAJI KALDIRMAKLA SORUNLAR ÇÖZÜLMÜYOR”
reklam

Eğitim-SEN Erzincan Şube Başkanı Hüseyin Taner, YKS barajının kaldırılmasının sorunları çözmeyeceğini, köklü bir sistem değişikliğine ihtiyaç duyulduğunu belirtti.

Eğitim-SEN Erzincan Şube Başkanı Hüseyin Taner, YKS barajının kaldırılmasının sorunları çözmeyeceğini, köklü bir sistem değişikliğine ihtiyaç duyulduğunu belirtti. Taner; Yüksek Öğretim Kurumu YÖK tarafından birkaç gün önce yapılan açıklamayla Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda “SAY, SÖZ, EA ve DİL puan türlerinde sınav puanı hesaplanması için uygulanmakta olan TYT puan türünde 150 puan almış olma şartı ile yerleştirme puanlarının hesaplanmasında TYT puan türü için 150, SAY, SÖZ, EA ve DİL puan türleri için 180 olan sınav puanı barajı uygulaması kaldırılmıştır”, diyerek yeni bir dönemi başlattığını belirtti. Taner yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; “Temel bilimler dahil olmak üzere birçok bölümde oluşan boş kontenjanlar, kapatılan bölümler, eğitimdeki nitelik kaybı ve artan genç işsizliğin ardındaki sorunlara çözüm üretmek yerine YÖK, gençlere diploma pazarlamaya çalışmaktadır. Çünkü YÖK, izlediği politikalarla yükseköğretim sisteminde niteliği değil rakamsal verileri önemsemekte, dolayısıyla da gençlerin sadece diploma sahibi olmasıyla yetinmeyi tercih etmektedir.

Hâlbuki karşımızda devasa boyutlara gelmiş bir sorun bulunmaktadır. Sınav odaklı bir eğitim sisteminde “sıfır çeken öğrenciler”, belirli üniversitelerin belirli bölümlerine oluşan yığılmalar, üniversiteler arasındaki eşitsizlikler ve demokratik bir öğrenme ortamının ortadan kaldırılması daha köklü bir sistem değişikliğine ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir.

YÖK, sınav barajının düşürülmesi uygulamasına geçerek üniversite eğitiminde de zaten sorgulanmakta olan, niteliğin düşürülmesinin önünü açmaktadır. Üniversite eğitiminde niteliğin düşüşünü YÖK göze almıştır. Şunu ifade etmeliyiz ki nitelikli ve eşitlikçi bir eğitimi ancak insandan, toplumdan ve doğadan yana olan ve akademik özgürlüğün olduğu bir üniversite sağlayabilir.

Kaldı ki milyonları bulan diplomalı işsizler, ataması yapılmayan öğretmenler Türkiye’nin en önemli sorunlarından birini oluşturmaktadır. Bu karardan anlaşılmaktadır ki YÖK ve MEB sayıları milyonları bulan genç işsizliği sorununa çözüm üretmekten vazgeçmiştir.

Bu nedenle, barajı kaldırmak sadece vakıf üniversitelerine daha fazla “müşteri” kazandırmaya yarayacak, gençlere ve ailelerine “pembe hayaller” pazarlanmasını sağlayacaktır! Diplomalı işsizler ordusu gerçeği ise yaratılan umutları yerle bir edecektir.

Eğitim Sen olarak özellikle belirtmek isteriz ki bu kısır döngüden çıkış yolu bulunmaktadır. Ancak bunun için yükseköğretim politikalarında bugüne kadar izlenen yol haritası tümüyle terk edilmelidir. Eğitimin temel bir hak olduğu gerçeğinden hareketle okul öncesinden yükseköğretime nicelik değil nitelik öne çıkarılmalı, kamusal, demokratik ve özgürleştirici bir eğitim modeli benimsenmelidir.”

 

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.