DOLAR 32,2385 % -0.03
EURO 34,8430 % 0.4
GRAM ALTIN 2.414,24 % 0,88
ÇEYREK A. 3.947,29 % 0,88
BITCOIN 62.028,23 -0.576
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 19°
Google News

ERZİNCAN-KEMAH-İLİÇ KARAYOLUNA YENİ BİR PLANLAMA GEREKİYOR

Son Güncelleme :

14 Aralık 2023 - 12:56

/ 172 views kez okundu.
reklam
ERZİNCAN-KEMAH-İLİÇ KARAYOLUNA YENİ BİR PLANLAMA GEREKİYOR
reklam

Etrafı dağlık ortası bağlık Erzincan’ımızın güzide ilçelerinden olan Kemah ve İliç ilçelerine giden yolda arazi yapısının eğimli olması nedeniyle sürücülerin daralan yollarda keskin virajlarda yol alma mecburiyetinde kalması hem trafik yoğunluğunu arttırıyor hem de tehlikeye kapı açıyor. KTÜ İnşaat Mühendisi Recep SOY geçmiş yıllarda güzergah üzerine bir etüt ve planlama çalışmasının olduğunu ancak yıllardır uygulamaya konulmadığını belirtiyor.

Etrafı dağlık ortası bağlık Erzincan’ımızın güzide ilçelerinden olan Kemah ve İliç ilçelerine giden yolda arazi yapısının eğimli olması nedeniyle sürücülerin daralan yollarda keskin virajlarda yol alma mecburiyetinde kalması hem trafik yoğunluğunu arttırıyor hem de tehlikeye kapı açıyor. KTÜ İnşaat Mühendisi Recep SOY geçmiş yıllarda güzergah üzerine bir etüt ve planlama çalışmasının olduğunu ancak yıllardır uygulamaya konulmadığını belirtiyor. En son 2017’de gündeme gelen yeni yol çalışmaları maalesef tali yolları onarmaktan ileriye gidemedi. Özellikle kış şartlarında buzlanma nedeniyle ulaşımda aksamaların ve kazaların meydana gelme riski bulunan virajlarda yolların daha geniş, virajların yumuşatılmış ve esnek olması için itinalı bir çalışmanın başlatılması gerekiyor. Konu hakkında bir dilekçe ile konuyu kamuoyunun gündemine getiren KTÜ İnşaat Mühendisi, E. Bayındırlık Bakanlığı Yapı İşleri Genel Müdür Yrd. ve aynı zamanda Kamu İhale Kurumu Grup Başkanı Recep SOY şu ifadelere yer veriyor; “Erzincan-Kemah-İliç karayolu…!!! Erzincan’ımızın Medar-ı iftiharı; Allah rahmet eylesin mekânı cennet olsun; Eski Başbakanımız ve Meclis Başkanımız Sayın Yıldırım AKBULUT beyefendinin talimatıyla; 1984-1985 yıllarında 38 yıl önce zamanın teknik ve mali imkânları nispetinde; Erzincan-Kemah-İliç ilçe karayolu yapılarak halkın hizmetine sunulmuştu.

Ancak; Gelinen noktada; İliç-Kemah-Erzincan yol güzergâhı arazi yapısı itibarıyla çok eğimli, keskin virajlı ve dar olmasına rağmen üç ilçe halkı tarafından zorunlu olarak yıllardır kullanılmaktadır.

Diğer taraftan yoğun trafik yoğunluğu olan bu yol; gün aşırı kargo şirketlerinin, malzeme nakil araçlarının; 112 acil hasta ambulanslarının çok sık kullandığı, günlük Erzincan’a özel ve resmi yolcu servisleri yanı sıra; ANAGOLD altın maden işletmesinde yüzlerce çalışanların vs. ulaşım yolu olarak kullandıkları yol olmasına rağmen değişen şartlar gereği neden hala iyileştirme yapılmadığı üzüntü vericidir. Söz konusu yol yöre halkının olmazsa olmaz ulaşım güzergâhıdır.

Geçmiş yıllarda söz konusu güzergâhın yoğun talep üzerine etüt ve planlamasının yapıldığı, kamulaştırma ve teknik hiçbir engelin olmadığının düşünüldüğü proje yıllar geçmesine rağmen neden uygulamaya konulmamıştır. Şayet gündeme alınmış olsa o zaman Erzincan-İliç arası yaklaşık 40 km kısalacak ve yöre halkı her anlamda rahatlayacaktır.

Yöre halkının (İliç ilçesi) bir ferdi ve Devlet bürokrasinde uzun yıllar hizmet vermiş ve ayrıca teknik adam olarak, değerli ve duyarlı siyasi ve bürokratik Yetkililerin dikkatine sunarak, gerekli planlama çalışmalarının yapılmasını arz ve rica ediyorum. Amacım üzüm yemek bağcıyı dövmek değildir.”

 

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.