

ABD’de kurduğu Chobani markasıyla tanınan iş insanı Hamdi Ulukaya, Fenerbahçe ile 10 yıllık stadyum isim ve 5 yıllık forma sponsorluk anlaşması imzaladı.
ABD’de kurduğu Chobani markasıyla tanınan iş insanı Hamdi Ulukaya, Fenerbahçe ile 10 yıllık stadyum isim ve 5 yıllık forma sponsorluk anlaşması imzaladı. Ulukaya, bu adımla Türkiye pazarına giriş yapacağını da açıkladı.
ABD’de kurduğu Chobani markasıyla yoğurt sektörünün liderlerinden biri haline gelen Türk girişimci Hamdi Ulukaya, Fenerbahçe ile önemli bir sponsorluk anlaşmasına imza attı. Kulüpten yapılan açıklamaya göre, 10 sezon boyunca geçerli olacak anlaşmada, stadyum isim sponsorluğu yıllık 10 milyon Euro karşılığında Chobani’ye verildi. Ayrıca Chobani, 5 sezon boyunca geçerli olmak üzere, yıllık 4 milyon Euro ile forma göğüs sponsoru da oldu.
Bu anlaşma ile birlikte Fenerbahçe’nin efsanevi stadyumunun yeni adı, “Chobani Stadyumu Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi” olarak değiştirildi.
“Fenerbahçe Stadı Bizim İçin Sihirli Bir Yer”
Sponsorluk anlaşmasının ardından duygularını dile getiren Hamdi Ulukaya, Fenerbahçe sevgisinin çocukluk yıllarına dayandığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
“İlk defa ben Fenerbahçeyi radyoda dinledim, öyle güzel anlatırlardı ki o zaman… Biz kendimizi Fenerbahçe stadında Kadıköy’de hissederdik. O taraftarın içerisinde, o heyecanı kilometrelerce uzakta, ücra Fırat Nehri kenarında, Erzincan’ın İliç Kasabası’nda yaylalarda hisseder, bu stadyuma şu anda içinde bulunduğum stadyuma bağlanırdık.”
“Üniversite zamanlarında İstanbul’a ilk geldiğimde ilk yaptığım şey, kale arkasından bir bilet alabilmekti. O zaman Fenerbahçe’nin Aykutların, Selçukların olduğu zaman. Her maç bir festival, anlatılması güç duygular. Bizim için acayip sihirli bir yer Fenerbahçe stadı. Biz ülkenin hangi köşesinde olursak olalım, Fenerbahçe’yi sevdiğimiz zaman hep aynı duyguda seviyoruz.”
“Buraya gelmekle ben kendi çocukluğumu veriyorum. Yıllarca Cumhuriyet tarihi boyunca bu saha, bu takım, bu Fenerbahçe bizim ışığımız olacak. Onurluyum, gururluyum, çok sevinçliyim. En büyük Fenerbahçe!”
Türkiye Pazarına Giriş Kararı
Sponsorluk anlaşmasıyla birlikte Hamdi Ulukaya, Chobani markasıyla Türkiye pazarına giriş yapacaklarını da duyurdu. Yoğurt bazlı ürünlerin Türkiye raflarında yer alacağını ifade eden Ulukaya, Chobani’nin Amerikan pazarındaki başarısını Türkiye’ye taşımayı hedefliyor.
Hamdi Ulukaya Kimdir?
1972 yılında Erzincan’ın İliç ilçesinde doğan Hamdi Ulukaya, ABD’nin en çok satan süzme yoğurt markası Chobani’nin kurucusu, sahibi ve CEO’sudur. Ankara Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi eğitimi aldıktan sonra 1994’te İngilizce öğrenmek amacıyla ABD’ye gitti. 2002 yılında babasının tavsiyesiyle küçük bir beyaz peynir üretim tesisi kurdu.
2005 yılında New York’ta kapanmak üzere olan bir yoğurt fabrikasını satın alarak Chobani markasını kuran Ulukaya, burada Yunan yoğurdu tarifleri üzerinde iki yıl boyunca çalıştı. İlk ürünler 2007’de Long Island’daki bir bakkalda satışa sunuldu. Daha düşük şeker ve yüksek protein oranıyla öne çıkan ürünler, kısa sürede büyük ilgi gördü.
Chobani, 2011 yılına gelindiğinde ABD’nin en çok satan yoğurt markası haline geldi. Ulukaya, 2013’te Ernst & Young tarafından “Dünyada Yılın Girişimcisi” seçildi. 2016 yılında ise şirket kârının %10’unu çalışanlarına dağıtacağını açıklayarak iş dünyasında dikkat çekti.
Mayıs ayında yaptığı ve büyük ilgi gören TED konuşmasında, “Anti-CEO Kitabı” başlığı altında Chobani’nin kuruluş sürecini ve iş hayatına bakış açısını anlattı.