DOLAR 32,4782 % -0.07
EURO 34,8566 % -0.46
GRAM ALTIN 2.441,17 % 0,20
ÇEYREK A. 3.991,31 % 0,20
BITCOIN 64.029,94 -0.925
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 19°
Google News

FEN LİSESİNDE 4006 TÜBİTAK BİLİM FUARI

Son Güncelleme :

14 Haziran 2022 - 14:34

/ 435 views kez okundu.
reklam
FEN LİSESİNDE 4006 TÜBİTAK BİLİM FUARI
reklam

Erzincan Fen Lisesinde 4006 TÜBİTAK Bilim Şenliği Destekleme Programı kapsamında Bilim Fuarı etkinliği düzenlendi. Bu yıl 9.’su düzenlenen, 9., 10. Ve 11. Sınıflardan toplam 100 öğrencinin yer aldığı fuarda matematik, fizik, kimya, biyoloji, değerler eğitimi, tarih, yazılım ve teknolojik alanında toplam 25 proje yer aldı. 

Erzincan Fen Lisesinde 4006 TÜBİTAK Bilim Şenliği Destekleme Programı kapsamında Bilim Fuarı etkinliği düzenlendi. Bu yıl 9.’su düzenlenen, 9., 10. Ve 11. Sınıflardan toplam 100 öğrencinin yer aldığı fuarda matematik, fizik, kimya, biyoloji, değerler eğitimi, tarih, yazılım ve teknolojik alanında toplam 25 proje yer aldı.

Projelerin Erzincan Fen Lisesi okul bahçesinde kurulan stantlarda tanıtımı yapıldığı program kurdele açılışı ile başladı. Bilim Fuarının açılış programına Erzincan İl Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün, Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Nebi Gül, Türk Eğitim Sen Erzincan Şube Başkanı Lütfü Küçük, Erzincan Fen Lisesi Müdürü Şahin Çubuk, 4006 TÜBİTAK Proje Yürütücüsü Danışman Öğretmen Sadi Aksu, öğretmenler, öğrenciler ve davetliler katıldı.

Açılış töreninde konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün şu ifadelere yer verdi; “2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı’nın artık son haftasına girdik. TÜBİTAK’la ilgili olarak 4006’lara noktayı koyuyoruz.  Geçen yıl yapılan 4006 projelerinin noktasını koyuyoruz. 22/04 A ve B TÜBİTAK yarışmalarında bölgeye giden öğrencilerle bugün Sayın Valimizle birlikte kahvaltıda beraberdik. Bu okulumuzda Fen Lisemizde bir Türkiye 2.’liği var yazılımda. 3 tane Türkiye Finaline giden projemiz vardı. Ortaokullarımızda 3 tane Türkiye Finaline giden projemiz var. Bunlardan da İnşallah derece bekliyoruz. Bu gibi etkinliklerde söylediğimiz şey şu ‘Aslında kaybettiğimiz şey vazgeçmektir, başarı bir kez daha denemekten geçer’ diyoruz. Projelerimiz derece de almasa ödül de almasa her şey bir adımla başlar diyoruz. Atmış olduğunuz bu güzel adımları İnşallah daha güzel adımlar takip edecektir. Emeği geçen bütün arkadaşlarıma danışman hocamıza, proje sahibi öğrencilerimize ve danışman öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz. Hayırlı ve uğurlu olsun diyoruz.”

Ardından projelerin sergilendiği alana geçilerek öğrencilerin hazırladıkları birbirinden farklı projelerin sunumları yapıldı.

Erzincan Fen Lisesi 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarının proje yürütücülüğünü yapan Danışman Öğretmen Sadi Aksu ise konu hakkında yaptığı bilgilendirmede şu ifadelere yer verdi; “Bu yıl TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı’nın 9.’sunu Erzincan Fen Lisemizde düzenliyoruz.  25 projenin tamamı geçti. Bunlar, matematik, fizik, kimya, biyoloji, değerler eğitimi, tarih, yazılım, teknolojik tasarım alanlarında projeler, yaklaşık 100 öğrencimiz projelerde aktif görev aldılar. 1 yılı aşkın süredir projelerle ilgili çalışıyorlar, öğretmen ve danışman öğretmenleriyle. Bunun haricinde TÜBİTAK’ta yine geçtiğimiz günlerde Ankara’da liselerarası proje yarışmasında 53.’sü düzenlenen yazılım alanında Batuhan İpek isimli öğrencimiz ve ben danışman öğretmeni olarak Türkiye 2.’si olduk. Erzincan’ımız da TÜBİTAK’ın bize verdiği desteklerle proje kültürüne hızla yenilikler getirmeye devam ediyoruz. Öğrencilerimizi proje yapmaya teşvik ediyoruz, özellikle 9. ve 10. Sınıfta ki öğrencilerimizin her yıl bir projede aktif görev almasını sağlıyoruz. Burada da öyle oldu. Öğrencilerin bilimsel araştırma yapması çok önemli. Bunun içerisinde, bu sürecin içerisinde bulunmaları çok önemli. Bunu Erzincan Fen Lisesi olarak çok önemsiyoruz. Öğretmen arkadaşlarımızla birlikte, bu 4006 Bilim Fuarında 14 öğretmen arkadaşımız görev aldılar. Önümüzde ki yıl 4006’nın 10.’su düzenlenecek ve biz Erzincan Fen Lisesi olarak yine müracaatımızı yapacağız. İnşallah projelerimiz kabul görürse TÜBİTAK tarafından yapmaya devam edeceğiz. Öğrencilerin bilimsel araştırma yapması çok önemli, bunun yanında sosyal, kültürel,  sportif aktiviteler çok önemli.  Bunları biz okul olarak çok önemsiyoruz. Burada yine öğrencilerimizin hazırlamış olduğu bir müzik dinletisi de olacak, Müzik Öğretmenimiz Murat Ermiş öncülüğünde.  Bunlar Erzincan Fen Lisesi’nin aslında sadece üniversite sınavında başarılı olmadığının göstergesi. Geçtiğimiz günlerde yine Erzincan’ı anlatan projemiz, çalışmamız 1. oldu. Devam edeceğiz bunlarla Erzincan’da her zaman önde olmaya, tabi bizim bir sloganımız var Erzincan İçin Türkiye İle Yarışıyoruz!”

Sergide TÜBİTAK Türkiye Finallerinde Türkiye ikincisi olan ve ‘Artifical Genius’ başlığıyla ‘GPT-2 Temelli Bir Yapay Zekayla Turing Testinin İnternet Ortamında Uygulanması’ projesi ile öğrenci Batuhan İpek geliştirdiği proje hakkında bilgilendirmede bulundu.

İpek konuşmasında şu ifadelere yer verdi; “Projemin ismi ‘’ARTIFICIAL GENIUS’’  bu projeyle katılıp Erzurum’da bölge de birinci olduktan sonra, Türkiye finallerinde de 2. oldu bu proje.  Projenin temel amacı, yapay zekanın insanların arasına karışıp karışmayacağını anlamak ve bunu da internet ortamında test ederek bir deney yapmak.  Proje için bir yapay zekâ botu oluşturulup, sosyal medya da bir forum sitesinin içine bırakılmıştır. Forum sitesine bırakılan bot da insanların soruduğu sorulara yorum yapmıştır ve onların arasına kaynamaya çalışmıştır. Bu sayede de biz, yapay zekanın insanların arasına karışıp karışmayacağını görmüş olduk.  Eğer projem seçilirse ISF Avrupa yarışmalarına girebilir.”

Bilim Fuarı sergisinde ayrıca bölge projelerine girmeye hak kazanan Sosyal Sorumluluk projeleri kapsamında ‘Anne Baba Tutumları İle Bazı Değişkenlerin Lise Öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk Düzeyleri Üzerindeki Etkisi’ isimli proje ile Elif Sueda Yılmaz ise geliştirdiği proje hakkında bilgilendirmelerde bulundu; “Bir sosyoloji projesi üzerinde çalıştık, anne babalarımızın bize karşı davranışlarının bizim sosyal sorumluluk düzeyimize nasıl etki ettiğini ve hangi değişkenlere bağlı olarak etki ettiğini inceledik. 3 tane anket uyguladık, kişisel bilgi formu, sorumluluk duygu düzeyi ölçeği ve demokratik otoriterlik ölçeği üzerine. Erzincan Fen Lisesi, Erzincan Lisesi ve Meslek Lisesi olmak üzere 3 tane okula gönderdik. Normalde daha fazla genişletmek isterdik araştırma kapsamımızı ama eşit oranlarda araştırma yapmamız gerektiği ve bir tane Fen Lise’miz olduğu için geniş bir kapsamda yapamadık.  Elde ettiğimiz bilgiler sonucu, demokratik ailelerinin çocuklarının daha çok sorumluluk duygusu hissettiğini ve bunları uyguladığını. Otoriter ailelerin çocuklarının ise daha az sorumluluk duygusu hissettiğini ve bunu çok uygulayamadığını fark ettik. Elde ettiğimiz sonuçlara bakarak ilginç bulduğumuz şey de şu oldu; Meslek Lisesi ailelerinin daha otoriter olması öğrencilerin daha sorumluluk duygusuna  sahip olması ama Fen lisesi öğrencilerinin demokratik  aileye sahip olmasına rağmen sorumluluk duygularını uygulayamadığını ama duyduğunu gözlemledik. Bunun sonucunda bazı önerilerimiz oldu tabii ki. Biz bunu 13-18 yaş arası kapsamında uyguladık ama bu daha da genişletilebilir. Çünkü bir araştırma ne kadar geniş bir coğrafya da yapılırsa o kadar kesin sonuçlara ulaşılabilir. Biz Meslek Lisesi öğrencilerinin daha otoriter aileye sahip olup aynı zamanda daha sorumluluk bilinci hissetmelerini de şuna bağladık; aile içerisindeki sorumluluğun ve görevlerin artması sonucu öğrencilerin aslında yapması aslında gereken işlerin bilincinde olmasalar da onları yapmak zorunda hissetmeleri onların bir nevi sorumlu olmalarını bu konuda etkiliyor. Araştırmamız bölge finaline gitti ve bölge de yarıştık. Erzincan içerisinde seçilen projelerden biriyiz.”

14-15 Haziran 2022 tarihleri arasında devam edecek olan Bilim Fuarı sergisi öğrencilerin hazırladığı müzik grubunun birbirinden güzel şarkıları eşliğinde devam etti.

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.