CHP Erzincan Milletvekili Mustafa SARIGÜL Erzincan ve ülke gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Basın açıklaması esnasında basın toplantısı masasının üzerine konulan Erzincan’ın Coğrafi İşaret Tescilli ürünleri dikkat çekti. Ayrıca Milletvekili SARIGÜL Erzincan’da başlayan milletvekilliği sürecinden itibaren Erzincan’a özgü çekilen videoların 180 milyon izleyiciye ulaştığını belirtti.
CHP Erzincan Milletvekili Mustafa SARIGÜL Erzincan ve ülke gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Basın açıklaması esnasında basın toplantısı masasının üzerine konulan Erzincan’ın Coğrafi İşaret Tescilli ürünleri dikkat çekti. Ayrıca Milletvekili SARIGÜL Erzincan’da başlayan milletvekilliği sürecinden itibaren Erzincan’a özgü çekilen videoların 180 milyon izleyiciye ulaştığını belirtti. CHP İl Başkanlığı Toplantı odasında gerçekleştirilen basın toplantısına Milletvekili Mustafa SARIGÜL ile birlikte CHP Erzincan İl Başkanı Fevziye KÖYLÜ, CHP Erzincan İl Başkan Yardımcısı Yalçın TANRIVERDİ ve partililer katıldı. Basın toplantısı öncesi Milletvekili SARIGÜL masanın üzerine dizilen Erzincan’a özgü yöresel ürünlerin yer aldığı Erzincan Tulum Peyniri, Kemah Cevizi ve Tuzu, Erzincan Balı, Kemaliye dutu ve pekmezi, Erzincan tereyağı, kayısı ve elma kurusu vb. ürünlerin yeni yıl itibarıyla başlatılan 24 CAN 2024 kampanyası dâhilinde tanıtımı yapılacak ürünler olduğunu belirtti.
CHP Erzincan Milletvekili Mustafa SARIGÜL gerçekleştirdiği basın toplantısında şu ifadelere yer verdi; “2023 genel seçimle geçti, 2024 yerel seçimle geçecek. Geçen yılın şubat ayında, Kahramanmaraş merkezli 11 ilimizi etkileyen depremlerin acısını yaşadık. Felaketten sonra milletçe tek yürek olduk. Dayanışma içine girdik, yardımlaşma içine girdik. Ancak afetlerin geçici değil kalıcı bir tehdit olduğunu yine unuttuk. Deprem yaraları da tam olarak sarılmadı. Deprem bölgesinde hala günlük hayatı etkileyen sorunlar var. Depremin hemen ardından seçim kararı alındı. Seçim tartışmaları gündemi kapattı. Ne TBMM ne de siyaset ülke meselelerini konuşamadı. Geçen yıl, genel seçim tartışmalarıyla geçti. Bu yıl da yerel seçim tartışmalarıyla geçecek. Ülke meseleleri yine geride kalacak.
TÜRKİYE’NİN KURTULUŞU EKONOMİK MİLLİYETÇİLİK
İşsizlikle, geçim sıkıntısıyla, yoksullukla ve enflasyonla mücadele etmemiz lazım. Üretime dayalı bir ekonomi modeline geçmemiz lazım. Ekonomik milliyetçilik yapmamız lazım. Ekonomik milliyetçilik, kısaca ve basitçe, “Yerli malı yurdun malı, her Türk onu kullanmalı ve korumalı” demektir.
Ekonomik milliyetçilik, ihracatımızı artırmak, ithalatımızı azaltmaktır. Ekonomik milliyetçilik, Rusya, Kanada, ABD çiftçisini değil, Türk çiftçisini ihya etmektir. Türkiye’nin kurtuluşu ekonomik milliyetçilik yapmaktır.
PLAKAMIZ 24, AYARIMIZ 24, BİZİM YILIMIZ 2024
Bu yılın 2024 yılı olması bir fırsattı, bu fırsat 100 yılda bir gelirdi. Bu fırsatı değerlendirmemiz lazımdı. Bu amaçla 2024 yılını can Erzincan yılı ilan ettik. 2024 yılı boyunca Erzincan’ı tanıtacağız, Erzincan’ı konuşacağız, Erzincan için çalışacağız. Can Erzincan’ımızın, tarihi ve kültürel özelliklerini ön plana çıkaracağız. Erzincan’ın, huzurlu ve güvenli, insanıyla, doğasıyla, mutfağıyla gelenekleri, örfü, töresiyle kendine özgü bir il olduğunu dünyaya duyuracağız.
Yazılı ve görsel medyayı, sosyal medyayı ve internet mecralarını kullanacağız. Tanıtım filmleri yapacağız. Ben her ayın 24’ünde Türkiye’nin bir iline giderek Erzincan’ı tanıtacağım. Dünyanın her yerinde tanıtım yapacağız. Konserler, gösteriler düzenleyeceğiz.
HAYDİ ERZİNCAN! AYAĞA KALK ERZİNCAN!
Bağlantılarımı Erzincan için kullanacağım. Güçlü firmaları, iş adamlarını, yatırımcıları Erzincan’ımıza getireceğim. Buradan, bütün dünyadaki Erzincanlılara Türkiye’deki Erzincanlılara sesleniyorum. Komşularınıza, dostlarınıza, mesai arkadaşlarınıza, can Erzincan’ın güzelliklerini anlatın. Can Erzincan’ın kültürünü, geleneklerini, örfünü, töresini anlatın. Haydi Erzincan! Ayağa kalk Erzincan! Plakamız 24, ayarımız 24, 2024 can Erzincan yılı hayırlı uğurlu olsun.
ERZİNCAN’DA ÇEKİLEN VİDEOLARIMIZ 180 MİLYON İZLENDİ
Mustafa SARIGÜL Erzincan’a gelmeden önce Google aramalarında 76. Sıradaydık. Tulum peynirinin bilinme oranları da son derece zayıftı. Biz çalışmaları yaptıktan sonra şu anda mecliste en çok konuşulan 5. İl olduk. 14 Mayıs 2023-30 Aralık 2023 tarihleri arasında resmi toplantılarda, basın toplantılarında Erzincan ile ilgili 680 milyon haber oldu. Tulum Peyniri haber sayımızda 350 milyon oldu.
8 Nisan’da aday olmadan önce Erzincan aramaları Google’da % 3, Tulum Peyniri %25, tanınma oranı %21’di, meclis konuşmalarında da 78. Sıradan geldik 5. Sıraya.
Erzincan kelimesini parlamentoda 6 ayda 2 bin 100 defa konuşmuşum. Can Erzincan kelimesini parlamentoda mecliste 2 bin 700 defa konuşmuşum. Tulum peynirini parlamentoda 3 bin 100 kez konuşmuşum. Erzincan videolarımız ve Erzincan’da çekilen, Erzincan’ı tanıtan videolarımız da 180 milyon izlenmiş. Bu önemli bir rekordur. Bu veriler Google verileridir. Organik olmayan hiçbir şeyi yapmayız. Bu şehirde yapamayacağımız bir şeyi kolay kolay söylemeyiz.”