DOLAR 32,2525 % -0.02
EURO 34,6899 % -0.09
GRAM ALTIN 2.402,65 % 0,10
ÇEYREK A. 3.928,33 % 0,10
BITCOIN 62.329,89 -1.933
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 17°
Google News

“ÖĞRETİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI”

Son Güncelleme :

16 Ocak 2023 - 10:49

/ 228 views kez okundu.
reklam
“ÖĞRETİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI”
reklam

Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığınca müfredattaki kazanımların derslerde doğru ve etkin bir şekilde uygulanabilmesi, ülke genelinde benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamak amacıyla öğretmenler için “Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı” hazırlandı.

Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığınca müfredattaki kazanımların derslerde doğru ve etkin bir şekilde uygulanabilmesi, ülke genelinde benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamak amacıyla öğretmenler için “Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı” hazırlandı. Millî Eğitim Bakanlığı; bireysel farklılıkları dikkate alan, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, önceki öğrenmelerle ilişkilendirilmiş, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla değerler, beceriler ve yetkinlikler çerçevesinde bütünleşmiş öğretim programları hazırlamaya devam ediyor. Bu kapsamda öğretim programlarının planlandığı şekilde uygulanabilmesi, programlardaki genel hedeflerle derslerin kazanımlarının gerçekleştirilmesinde ortak bir bakış açısı oluşturulması amacıyla “Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı” hazırlandı. Dört bölümden oluşan rehber kitabın birinci bölümünde, öğretim programı okuryazarlığının ne anlama geldiği ve neden önemli olduğu; ikinci bölümüne farklı program türleri olan “eğitim programı”, “öğretim programı”, “ders planı” ve “örtük program” kavramları açıklanıyor. Üçüncü bölümde ise öğretim programlarının felsefi, toplumsal, psikolojik ve tarihî temelleri açıklanıyor; bu açıklamalar güncel öğretim programlarından alıntılarla desteklenerek öğretim programlarının temellerinin mevcut öğretim programlarına yansımaları gösteriliyor. Dördüncü bölümde de öğretim programlarının ögeleri (hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme) açıklanıyor.

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları kaydetti: “Öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirmeyi hedefleyen öğretmenlerimizin öğretim programlarına ait hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme unsurları arasındaki ilişkiye hâkim olması kritik bir öneme sahip. Dersler işlenirken öğretmenlerimizin konuların kazanımlarını sadece bilgi düzeyinde değil, aynı zamanda uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerini de ele alarak işlemeleri; öğrencilerimizin üst bilişsel, sosyo duygusal becerilerinin gelişmesini ve dersi daha iyi kavramalarını sağlayacak. Bu ders anlatım sürecinde hazırladığımız Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı ile öğretmenlerimizin yanında olmak istiyoruz. Onlara rehberlik ederek ülke genelinde de bir öğretim birliği oluşturmayı, benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamayı amaçlıyoruz. Böylece örneğin analiz düzeyinde bir kazanımın uygulamasında; ‘Analiz düzeyinde bir kazanım nedir, öğrencilerde bu kazanıma bağlı hangi becerileri geliştirmek için ne yapılmalı, nasıl bir öğrenme süreci planlanmalı ve ders nasıl işlenmeli?’… Bunu anlatmak için seçilen bazı kazanımları açıkladık, ilgili kazanımın örnek ders planlarını da ek olarak koyduk. Ayrıca hazırladığımız bu kitapla ünite, konu, kazanım, içerikte yer verilen bilgi düzeylerinin teori ile birlikte uygulamaya geçirilmesi bilgi, beceri, tutum, davranış, değer bütünlüğünün sağlanmasıyla öğrencilerimizin yetkinlik ve yeterliliklerinin geliştirilmesini hedefliyoruz.”

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.