DOLAR 32,2289 % -0.05
EURO 34,6644 % -0.06
GRAM ALTIN 2.394,18 % 0,04
ÇEYREK A. 3.914,48 % 0,04
BITCOIN 61.272,20 -1.478
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava
Google News

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLER GELENEKSEL VE MODERN OYUNLARDA BİR ARAYA GELDİ

Son Güncelleme :

21 Mart 2024 - 15:36

/ 247 views kez okundu.
reklam
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLER İLE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLER GELENEKSEL VE MODERN OYUNLARDA BİR ARAYA GELDİ
reklam

Erzincan’da 2000 yılından beri faaliyet gösteren ve 2016 yılından bu yana Erzincan Milli İrade Özel Eğitim Uygulama Okulu olarak çalışmalarına devam eden okulda normal gelişim gösteren çocuklar ile özel gereksinimli çocuklar geleneksel ve modern oyunlarda bir araya geldi. Farkındalık yaratmak amacıyla oluşturulan projede çocuklar alanında uzman eğitmenler aracılığıyla hem üçtaş, yakan top gibi geleneksel oyunlar hem de jenga gibi modern oyunlar oynayarak keyifli bir vakit geçirdi.

Erzincan’da 2000 yılından beri faaliyet gösteren ve 2016 yılından bu yana Erzincan Milli İrade Özel Eğitim Uygulama Okulu olarak çalışmalarına devam eden okulda normal gelişim gösteren çocuklar ile özel gereksinimli çocuklar geleneksel ve modern oyunlarda bir araya geldi. Farkındalık yaratmak amacıyla oluşturulan projede çocuklar alanında uzman eğitmenler aracılığıyla hem üçtaş, yakan top gibi geleneksel oyunlar hem de jenga gibi modern oyunlar oynayarak keyifli bir vakit geçirdi. E-Twinning projesi kapsamında çeşitli konulara dikkat çekmek amacıyla iki ayrı proje de hayata geçirilen farkındalık çalışması yabancı ülkelerle kurulan işbirliği protokolleri dâhilinde devam ediyor.

Erzincan Merkez Geçit Munzur Mahallesinde 2016 yılından itibaren otistik, down sendromlu, orta ve ağır düzey zihinsel yetersizliği olanlar, görme engelli, bedensel ve zihinsel engeli bulunan bireylere hizmet veren Milli İrade Özel Eğitim Uygulama Okulu, ileri teknolojik ve bilimsel verileri kullanarak, eğitim ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak, öğrencileri kendilerine yetebilir duruma getirmek, onların sosyal yaşama uyum ve adaptasyonunu gerçekleştirmek, sağlıklı ilişkiler kurabilen ve üretime katılabilen bireyler yetiştirebilmek amacıyla hizmet veriyor. Okulda 71’i erkek 38’i kız olmak üzere toplamda 109 öğrenci bulunuyor. Bu öğrencilerin 34’ü otistik, 24’ü down sendromlu, 51’i orta ve ağır düzey zihinsel yetersizliği olan, 1 görme engelli, 2 çoklu yetersizliği olan (bedensel ve zihin) öğrenciler. Bu engelli bireylerin genel mesleki eğitim görme haklarından yararlanmasını sağlamak ve bu bireylere eğitim ihtiyaçlarını ilgi, yetenek ve yeterlilikleri doğrultusunda hizmet veren 68 özel eğitim öğretmeni, 1 klinik psikolog, 1 psikolojik danışman ve 2 idareci bulunuyor.

Okul Müdürü Eyüp ÇİÇEK, Şube Müdürleri; Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerinden Sorumlu Şube Müdürü Hacı Ahmet GEÇEN ve Şube Müdürü Abdulvahap TERECE proje kurucusu Arzu KARAL başkanlığında önemli projelere ev sahipliği yapıyor. El Sanatları Öğretmeni Esin YILMAZ ve ekibi Öğretmen Sevgi DÜNDAR, Öğretmen Eyüp AKDEMİR, Öğretmen Arzu KARAL ile birlikte Bir Avuç Dünya (A Handful of Worlds) projesini hayata geçirdi. Yine Özel Uygulama Eğitim Okulu­ Okul Öncesi Öğretmeni Şeyma EREN ve ekibi Öğretmen Şule Betül MORCA, Öğretmen Özge KOCAZEYBEK ile birlikte Oyunlarla Zamanda Yolculuk (Time Travel With Games) projesini hayata geçirdi.

Öncelikle E-Twinning projesi kapsamında Bir Avuç Dünya (A Handful of Worlds) projesini hayata geçiren El Sanatları Öğretmeni Esin YILMAZ projesi hakkında verdiği bilgilendirmede şu ifadelere yer verdi; “Projemiz 7-15 yaş aralığında olan özel gereksinimli öğrencilerin ve normal gelişim gösteren öğrencilerin, doğa kirliliğine, iklim değişikliğine, su ve enerji tüketimine dikkat çekmek amacıyla farklı ülkelerden ve farklı şehirlerden öğrenci ve öğretmenlerle birlikte yürüttüğümüz bir Etwinning projesidir. Projemiz ile öğrencilerin doğayı keşfetmelerine, doğal yaşamı anlamalarına, doğal yaşamı koruma konusunda farkındalık kazanmalarına yardımcı olmayı, öğrencilerimizi doğal çevreleri hakkında bilgilendirmek, onların doğal kaynakları koruma konusunda duyarlı olmalarını sağlamaktır. Proje kapsamında, öğrenciler genellikle doğal yaşamın korunması, çevre kirliliği, su kaynakları, enerji tasarrufu ve geri dönüşüm gibi konuları ele alarak etkinlikler gerçekleştirmektedirler. Türkiye ve Yunanistan işbirliğinde kurulan projemiz, Türkiye’den Erzincan, İstanbul, Trabzon, Aksaray, Karabük ilerinden katılan 6 okul ve Yunanistan ile Romanya’dan katılan 2 okul ve 100’den fazla katılım sağlayan öğrencilerimizle yürütülen projemiz ocak ayında başlamış olup, nisan ayının sonunda da bitecektir. Projemiz kapsamında hem okul içinde hem de okul dışı etkinlikler planlanmıştır. Proje ortaklarımızla aylık online çevrim içi bir çok işbirlikçi çalışma planlanmıştır. Bu planlamalar çerçevesinde etkinlikler uygulanmakta ve proje süreci devam etmektedir.”

Ardından Oyunlarla Zamanda Yolculuk (Time Travel With Games) projesini hayata geçiren Özel Uygulama Eğitim Okulu¬ Okul Öncesi Öğretmeni Şeyma EREN projesi hakkında yaptığı bilgilendirmesinde şu ifadelere yer verdi; “Projemiz 6-15 yaş aralığında olan özel gereksinimli öğrenciler ile normal gelişim gösteren öğrencilerin oyunların çocuklar üzerindeki etkisine ve oyunla öğrenmenin önemine dikkat çekmek amacıyla farklı ülkelerden ve farklı şehirlerden öğrenci ve öğretmenlerle birlikte yürütecekleri bir eTwinning projesidir. Bu proje ile geleneksel oyunların ve modern oyunların çocukların öğrenmeleri ve sosyalleşmeleri üzerindeki etkisi konusunda farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla planlanmıştır. Normal gelişim gösteren çocukların özel gereksinimli olan çocuklarla oyun oynayarak kaynaşmaları hedeflenmiştir. Proje kapsamında öğrencilerimiz geleneksel ve modern oyunları içeren etkinlikler yapmaktadırlar. Türkiye ve Romanya işbirliğinde kurulan projemiz, Türkiye’den Erzincan, Eskişehir, Ordu, Edirne ilerinden katılan 6 okul ve Yunanistan, Romanya, Portekiz’ den katılan 4 okul ve 100’den fazla katılım sağlayan öğrencilerimizle yürütülen projemiz ocak ayında başlamış olup, nisan ayının sonunda da bitecektir.. Projemiz kapsamında hem okul içinde hem de okul dışı etkinlikler planlanmıştır. Proje ortaklarımızla aylık online çevrim içi bir çok işbirlikçi çalışma planlanmıştır. Bu planlamalar çerçevesinde etkinlikler uygulanmakta ve proje süreci devam etmektedir.”

Ardından projeler kapsamında normal gelişim gösteren çocuklar ile özel gereksinimli çocukların bir araya gelerek geleneksel ve modern oyunları oynadığı proje sınıfına geçildi. Öğrenciler burada Okul Müdür, Şube Müdürleri, Proje kurucuları ve eğitmenleri aracılığıyla üçtaş, yakan top ve Jenga gibi oyunlar oynadı. Oyunlara hızla motivasyon ve kabiliyet kazanan öğrenciler oyunlarında gösterdikleri hamleler ve performanslarıyla büyük alkış aldı. Burada bir konuşma gerçekleştiren Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerinden Sorumlu Şube Müdürü Hacı Ahmet GEÇEN bir engelli öğrenci ile üçtaş oyunu oynadı. Oyun sonunda yetenekli öğrencinin performansını ve yürütülen çalışmayı değerlendiren GEÇEN şu ifadelere yer verdi; “Milli İrade Özel Eğitim Uygulama Okulu Danışman Öğretmenlerimizin eşliğinde ‘Oyunlarla Zamanda Yolculuk’ projesi kapsamında özel eğitim öğrencilerimizin farklılıklarını ve üretimlerini arttırmak, becerilerinin geliştirmesi amacıyla bir etkinlik programına hep birlikte katıldık. Öğrencilerimizin kendine özgüven, bireysel becerileri, el kas koordinasyonu ve bunun gibi diğer becerileri geliştirmek için yapılması önemli. Bu anlamda bu güzel etkinliği yapan okul yönetimimizin koordinasyonunda proje öğretmenlerimizi, öğrencilerimizi ve emeği geçen tüm katılımcılarını tebrik ediyorum. Başarılarının artarak devamını diliyorum.”

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.