DOLAR 32,3245 % 0.21
EURO 35,1555 % 0.02
GRAM ALTIN 2.300,19 % 0,99
ÇEYREK A. 3.760,81 % 0,99
BITCOIN 2.288.589 -0.332
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 17°
Google News

ROBOTİK YAZILIM EĞİTİM ATÖLYELERİ OLUŞTURULDU

Son Güncelleme :

26 Mayıs 2021 - 13:51

/ 368 views kez okundu.
reklam
ROBOTİK YAZILIM EĞİTİM ATÖLYELERİ OLUŞTURULDU
reklam

Kuzey Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı’nın desteğiyle Erzincan’da, robotik yazılım eğitim laboratuvarları oluşturularak öğrencilerin bizzat tasarlayıp ve robot projelerin üzerinde ürettikleri yerli ve milli teknoloji yeniliklerinin ilk adımları atıldı. Erzincan Milletvekilleri Süleyman Karaman ve Burhan Çakır konuyla ilgili açıklamada bulundular.

Kuzey Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı’nın desteğiyle Erzincan’da, robotik yazılım eğitim laboratuvarları oluşturularak öğrencilerin bizzat tasarlayıp ve robot projelerin üzerinde ürettikleri yerli ve milli teknoloji yeniliklerinin ilk adımları atıldı.

Erzincan’da eğitim ve öğretimde sağlanan kazanıma ilişkin detaylı bilgi veren Erzincan Milletvekilleri Süleyman Karaman ve Burhan Çakır yaptıkları açıklamada:

“KUDAKA “2023 Eğitim Vizyonu Disiplinler Arası Eğitimine Robotik Kullanımı İle Adaptasyon” projesi tamamlandı.

Erzincan İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzce, 2019 Yılı Sosyal Destek Uygulama Programı kapsamında başvurusu yapılan ve KUDAKA tarafından uygulanması uygun görülen TRA1/19/SOGEPGPD/0009 Referans Numaralı ve 1 Milyon 514 Bin 644 TL bütçeli “2023 Eğitim Vizyonu Disiplinler Arası Eğitimine Robotik Kullanım İle Adaptasyon” projesi tamamlanmıştır.

Proje kapsamında İl Merkezimizde yer alan İMKB Müşir Zeki Paşa Ortaokulu, Mehmetçik Ortaokulu, Erzincan Ortaokulu, Fatih Mesleki Teknik Anadolu Lisesi ve Erzincan Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğüne altı adet robotik kodlama atölyesi yapılmıştır.

Projenin amacı ilimizde ortaokul, mesleki ve teknik ve ortaöğretimde eğitimi disiplinler arası eğitim platformuna yükselterek dünya düzeyinde eğitim verilen, robotik eğitim laboratuvarları oluşturabilmek, ekip çalışması yapabilen elemanlar yetiştirebilmek, dersleri tahtada ve güncelliğini yitirmiş uygulamalar yerine, öğrencilerin bizzat tasarlayıp ürettikleri her düzeydeki robot projeleri üzerinde işleyebilmek, yurt dışı bağımlılığın azaltılması ve yurt dışına giden milli servetin bölgemizde, memleketimizde kalmasına katkıda bulunabilmek, mesleki eğitime, tercihi artırmak, öğrencilerin beceri ve kabiliyetlerini keşfetmelerini sağlamaktır.

Bu amaçlarla proje kapsamında salgın dönemi olmasına rağmen 180 öğrenciye kısmen yüz yüze büyük oranda uzaktan eğitim ile robotik kodlama eğitimi verilmiştir. Proje kapsamında oluşturulan atölyelerde TÜBİTAK Lise ve TÜBİTAK Ortaokul kategorilerinde 110 proje yapılarak, yarışmalara başvuru sağlanmıştır.

Ayrıca TEKNOFEST ve MEB robot yarışmaları için toplam 5 kategoride 50 adet yarışmacı robot yapılmış bunların 15 tanesi ile başvuru yapılmış, diğer robotlar için salgın sürecinin bitmesi halinde 2021-2022 öğretim yılında yarışmalara katılım sağlanacaktır.

“2023 Eğitim Vizyonu Disiplinler Arası Eğitimine Robotik Kullanım İle Adaptasyon” projesinin tamamlanması neticesinde, öğrencilerimizin robotik kodlama, yazılım ve üç boyutlu tasarım çalışmalarıyla analitik düşünme becerilerinin geliştirilmesi, gelişen dünyaya ayak uyduracak üretken neslin yetişmesi amaçlanıyor.

Robotik Kodlama Atölyesi ile de hedefimiz; öğrencilerimizin teknolojiyle tüketen değil, üreten bireyler olmasını sağlamaktır. Burada öğrencilerimiz bilimin ışığıyla yeni şeyler üretmenin hazzını yaşayacak, ayrıca uzun vadede yerli ve milli teknolojik yeniliklere imza atan bireyler yetişecektir.

Bu atölyenin şehrimize kazandırılmasında emekleri olan Erzincan Valimiz Mehmet Makas’a, Kuzey Doğu Anadolu Kalkınma Ajansımıza ve Erzincan İl Milli Eğitim Müdürümüz Aziz Gün’e teşekkür ederiz. Eğitime verdiğimiz önemle daha güçlü bir Türkiye daha güçlü gelişmiş bir Erzincan olacağız” ifadelerini kullandılar.

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.