DOLAR 32,5993 % 0.38
EURO 34,8057 % 0.18
GRAM ALTIN 2.505,15 % 0,83
ÇEYREK A. 4.095,92 % 0,83
BITCOIN 2.113.269 5.453
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 18°
Google News

TÜKETİCİYİ ALDATAN İNDİRİM REKLAMLARINA YÖNELİK DÜZENLEME GETİRİLDİ

Son Güncelleme :

19 Şubat 2022 - 13:25

/ 297 views kez okundu.
reklam
TÜKETİCİYİ ALDATAN İNDİRİM REKLAMLARINA YÖNELİK DÜZENLEME GETİRİLDİ
reklam

Erzincan Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği tarafından yapılan açıklamada Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan düzenlemeye yer verdi. Bu kapsamda haksız rekabet yaratan ve tüketiciyi aldatan indirim reklamlarına yönelik yapılan düzenleme 1 Mart 2022 tarihi itibarıyla yürürlüğe girecek.

Erzincan Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği tarafından yapılan açıklamada Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan düzenlemeye yer verdi. Bu kapsamda haksız rekabet yaratan ve tüketiciyi aldatan indirim reklamlarına yönelik yapılan düzenleme 1 Mart 2022 tarihi itibarıyla yürürlüğe girecek. Ticaret Bakanı Mehmet Muş konuyla ilgili açıklamasında; “1 Mart’tan itibaren; İndirimli ürünlerin etiketinde indirimden önceki fiyat ve indirimli fiyat birlikte gösterilecek. İndirimler son 30 günün en düşük fiyatı üzerinden yapılacak.” İfadelerine yer verdi.

18 Şubat 2022 tarihli 31754 sayılı Resmi Gazete’de yapılan açıklamanın detayları ise şöyle;

“FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 – 28/6/2014 tarihli ve 29044 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Fiyat Etiketi Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b), (c), (g) ve (h) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bent eklenmiştir.

“b) Bakanlık: Ticaret Bakanlığını,

  1. c) Fiyat etiketi: Satıcı tarafından perakende satışa arz edilen mallara ilişkin olarak Yönetmelik ile belirlenen zorunlu hususlar hakkında tüketicileri bilgilendirme amacı ile kullanılan etiketi,”

“g) Malın birim fiyatı: Bir malın ticari teamül ile yerleşmiş satış usul ve şekillerine göre adet, uzunluk, ağırlık, alan veya hacim ölçülerinden malın türüne uygun olan ölçü biriminin net miktarıyla ifade edilen tüm vergiler dâhil fiyatını,”

“h) Satış fiyatı: Satılan bir malın net miktarı üzerinden hesaplanan tüm vergiler dahil peşin fiyatını veya sunulan hizmetin tüm vergiler dahil peşin fiyatını,”

“n) Net miktar: Ambalajlı malın, ambalaj malzemesi ve mal ile birlikte ambalajlanan diğer malzemeler hariç miktarını,”

MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasına “bulunması” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve Türkçe yazılması” ibaresi ve aynı fıkraya aşağıdaki bent eklenmiştir.

“f) Ambalajlı malın satış fiyatından ayrı olarak ambalajın teslimine ve iadesine ilişkin depozito bedeli var ise söz konusu bedelin tutarı.”

MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci fıkrasına “malın veya” ibaresinden sonra gelmek üzere “ambalajının yahut kaplarının üzerine;” ibaresi eklenmiştir.

MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(1) İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetin indirimli satış fiyatı, indirimden önceki fiyatı, tarife ve fiyat listeleri ile etiketlerinde gösterilir. İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetin indirimden önceki satış fiyatının tespitinde indirimin uygulandığı tarihten önceki otuz gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınır. Meyve ve sebze gibi çabuk bozulabilen mallara ilişkin etiketlerde indirim miktarı veya oranı hesaplanırken indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınır. Bu hususlara ilişkin ispat külfeti satıcı veya sağlayıcıya aittir.”

MADDE 5 – Bu Yönetmelik 1/3/2022 tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 6 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.”

 

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.