DOLAR 32,5501 % 0.01
EURO 35,0241 % 0.44
GRAM ALTIN 2.428,31 % 0,21
ÇEYREK A. 3.970,29 % 0,21
BITCOIN 64.351,79 -3.375
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava
Google News

Yaşama Yol ver

Son Güncelleme :

04 Aralık 2019 - 15:44

/ 846 views kez okundu.
reklam
Yaşama Yol ver
reklam

3- 7 Aralık Acil sağlık haftası sebebiyle Erzincan İl Sağlık Müdürü Yrd.Doç. Dr. Erkan Hirik, 112 nin faaliyetleri hakkında açıklamalarda bulundu. 15 tane istasyon olup 183 personelle  7 – 24 kesintisiz bir şekilde destek verdiğini dile getiren Hirik, personelin canla çalıştığını dile getirdi.

Konuşmasında Erzincan İl Sağlık Müdürü Yrd.Doç. Dr. Erkan Hirik, şunları kaydetti ; “  3. 7 Aralık Acil sağlık haftası sebebiyle 112 mizin faaliyetlerini bilgilendirme açısından şu anda buradayız Erzincan İlimizde 15 tane istasyon 183 personelle 7. 24 kesintisiz bir şekilde Erzincan’ımıza yakışır sağlık hizmeti sunmak adına 112 Ekiplerimiz sahadalar canla başla çalışan ekiplerimize ben teşekkür ediyorum ve Acil sağlık haftalarını kutluyorum.Bizim ilimize yakışır sağlık hizmetini sunma anlamında bu meşakkatli görevde halkımızdan istediğimiz iki tane unsur var bir tanesi 112 inin gereksiz çağrılarla meşgul edilmemesi çünkü unutulmaması gereken bir husus var gerçekten o anda telefon meşgul ediği zamanda gerçekten çağrıya ihtiyacı olan başka bir hastanın önüne geçilebiliyor ikinci bir unsurda. Trafikte özellikle yaşama yol ver projesi kapsamında ambulansın geçiş üstünlüğü nü halkımıza hatırlatmak isteriz unutulmaması gereken bir husus hepimizin acil bir işi olabilir ama ambulanstaki kişi kadar acil olmaya bilir personel dakikalarla saniyelerle saliselerle tarif edilemeyecek süre içerisinde bu hizmeti sunmak için çaba gösteriyorlar halkımızın bu konuda daha duyarlı olmaları halkımızın desteklerini bekliyoruz” diye konuştu.

112 Acil servisi Tıp Uzmanı  Dr. Yasin Bilgin ise konuşmasında; “ Şu anda biz 112 merkezinin beyni olan Komuta Kontrol merkezindeyiz komuta kontrol merkezi dinince bir doktor ve 6 yardım sağlık personelimiz de 24 saat kesintisiz hizmet verdiğimiz bir merkez vatandaşlarımızın 112 iyi aradıkları zaman ilk cevap verilen nokta komuta kontrol merkezi burada vakalar ortalama arkadaşlar tarafından maksimum 1 dakika içerisinde değerlendirilir vakaya en yakın istasyona bildirilir istasyonda ortalama kentselde 10 dakika kırsalda 30 dakika içerisinde olmak üzere maksimum vakalara ulaşmaya çalışırız vakalar yerinde değerlendirildikten sonra istasyon tarafında nakli yapılacaksa uygun hastaneye nakli yapılır en kısa zamanda yerinde müdahalesi yapılacaksa müdahalesi yapılıp yerinde bırakılır bu hizmet biraz zor ama kutsal bir hizmet bunun içinde burada bulunan arkadaşlar 07. 24 bizde hizmetlerini yürütmektedirler inşallah bu hizmeti daha geliştirip devam ettirip iyi bir noktaya getirmeye çalışıyoruz.Bize gelen çağrıların 100 % 22 si vakaya çıkarttığımız istasyonu çıkarttığımız değerlendiğimiz çağrılar 100 % 78 oranında gereksiz aramaları var Özellikle de bizim bu Acil haftası bile söyleyebileceğimiz bir nokta yani gereksiz aramaları mümkün olduğu kadar yapmamamız gerekli bu konuda sizden de gerekli öz veriyi istiyoruz toplamda bizim o zamana kadar ortalama 11 ayda 19,000 çağrımız oldu ayda çağrımız oldu 19.000 Çağrı’nın yaklaşık 11000 kadarı kentselde 7,000 küsur kadarıda kırsal olmak üzere Bu vakalarda bizim hastaları değerlendirip nakletme oranımız Türkiye standartlarına göre gayet iyi durumdayız kentselde beş dakika kırsalda da 20 dakika arasında vakaları hastanelerimize naklediyoruz gerekli tedavilerini yapıyoruz istasyon başına düşen vaka sayımızda 50 73/3 ortalama kış ve yaz olarak değişmekte ortalamamız 63-64 seviyesinde merkezinde yaklaşık 6 tane istasyonumuz kırsalda birlikte ilçeler de dâhil olmak üzere Erzincan ilimizde toplamda 15 İstasyonumuz bulunmakta dört tanesi de planlanan açılmasını planladığımız noktalarda istasyonlarımız yerleri belirlediğimiz istasyon yerlerimiz var inşallah en kısa zamanda da istasyonlarımızı Erzincan ilimize açmayı planlıyoruz” dedi.

 

Haber: Sebahattin KAPLAN

 

 

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.