DOLAR 32,2674 % -0.04
EURO 35,1063 % 0
GRAM ALTIN 2.467,24 % 0,04
ÇEYREK A. 4.033,93 % 0,04
BITCOIN 65.340,85 -1.039
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava
Google News

YOL OLMAYINCA, KASK OLMAYINCA BİSİKLET SÜRMEK TEHLİKELİ

Son Güncelleme :

02 Mayıs 2024 - 9:56

/ 295 views kez okundu.
reklam
YOL OLMAYINCA, KASK OLMAYINCA BİSİKLET SÜRMEK TEHLİKELİ
reklam

Yatay mimarinin şehre ayrı bir modern görünüm kattığı Erzincan’da maalesef cadde ve sokaklarda beklenen manzaraya kavuşamıyoruz. Şehrin gürültü kirliliği bir yana sağlıklı ve modern bir görünüme kavuşturulması gereken cadde ve sokaklarda her gün sayısı giderek artan bisiklet, motorlu bisiklet, motosikletler risk oluşturuyor. 16 Ağustos 2022 yönetmeliğine göre kask zorunlu hale getirilse de trafiğin yoğun olduğu noktalarda kasksız bir bisiklet sürücüsü araçların ani fren yapmalarına neden oluyor. Bu tehlike dört yanı dağlık, ortası bağlık Erzincan’da neden bisiklet yolları yok? sorusunu akla getiriyor.

Yatay mimarinin şehre ayrı bir modern görünüm kattığı Erzincan’da maalesef cadde ve sokaklarda beklenen manzaraya kavuşamıyoruz. Şehrin gürültü kirliliği bir yana sağlıklı ve modern bir görünüme kavuşturulması gereken cadde ve sokaklarda her gün sayısı giderek artan bisiklet, motorlu bisiklet, motosikletler risk oluşturuyor. 16 Ağustos 2022 yönetmeliğine göre kask zorunlu hale getirilse de trafiğin yoğun olduğu noktalarda kasksız bir bisiklet sürücüsü araçların ani fren yapmalarına neden oluyor. Bu tehlike dört yanı dağlık, ortası bağlık Erzincan’da neden bisiklet yolları yok? sorusunu akla getiriyor. Özellikle şehir merkezinde son günlerde bisiklet kullananların sayısı inanılmaz arttı. Özellikle bisiklet kullanıcılarının çocuk ve genç olması da ayrı bir konu. Trafik kurallarına nasıl uyması gerektiğini bilmeyen çocuklar aniden çıktığı araç veya otobüslerin ani fren yapmalarına neden oluyor. Erzincan’da bisiklet kullananların hemen hemen hiç birinde kask yokken olabilecek bir kaza riski de meydana gelebiliyor.

Şehir gürültüsü, araçların çevre kirliliği yaratan egzoz dumanları, ulaşım güçlüğü derken bisiklet kullanarak seyahat edebilmeyi teşvik edecek uygulamaların arttığı Erzincan’da maalesef bisiklet yolları yok denecek kadar az. Asıl bisiklet yolu olabilecek yol kenarları ise çift park halinde ana cadde ve sokaklarda bekleyen araçların adeta istilasına uğruyor. Akla acaba yeni baştan bir yol mu yapmak ya da bisiklet kullanıcılarının da kullanabileceği yol kenarlarını bisiklet yolu haline mi getirmek ikilemini getiriyor. Günümüzde daha güvenli bir ulaşım aracı haline geldiğini düşündüğümüz bisikletler için en doğru adım acaba nedir?

Kasksız bisiklet sürmek yasak mı?

Kanunlara göre motosiklet kaskı olmadan Scooter veya elektrikli bisiklet-motor kullanmak kesinlikle yasaktır. Hatta sadece kask değil koruyucu gözlük kullanımı da mecburidir. Ülkemizde trafik kontrolü kapsamında kasksız sürücülere motorun model ayrımı yapılmadan ceza kesiliyor. Kaskın yanında dizlik, reflektör, ceket koruyucu gibi ekipmanlarda teşvik ediliyor. Peki, bu kanunların daha çok nerelerde uygulanması gerekiyor? Tabii ki ana caddelerde….

reklam

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.